Etusivu » Tiedotteet » Metsätalous » Vuoristometsätalouden kehittäjät Euroopasta tutustuvat bioenergia-alaan Mikkelissä

Miktech Oy

Kutsu.
Julkaistu: 30.06.2014 klo 08:30
Julkaisija: Miktech Oy

Mikkelin seudun bioenergiakohteet esittäytyvät 2.-4.7.2014 eurooppalaisille vuoristometsätaloutta kehittäville yrityksille ja asiantuntijoille. Vierailu järjestetään osana merkittävää kansainvälistä vuoristometsätalouden kehityshanketta SLOPEa ja hankkeen projektikokousta Mikkelissä.

SLOPE on EU-puiteohjelman hanke, jossa kehitetään vuoristoalueiden metsätaloutta integroidun metsätietojärjestelmän avulla. Projektiin osallistuu yhteensä 10 yritystä ja tutkimuslaitosta Italiasta, Itävallasta, Espanjasta, Irlannista ja Suomesta. Suomesta hankkeessa on mukana Biosaimaa-klusterin jäsenyritys MHG Systems Oy. MHG vastaa hankkeessa metsätietojärjestelmän määrittelystä ja toteutuksesta sekä järjestelmän integroinnista vuoristometsätalouteen. Järjestelmää tullaan pilotoimaan Alpeilla Italian Trentossa ja Itävallassa.

Asiantuntijavierailua Mikkelissä isännöi innovaatio- ja teknologiakeskus Miktech Oy:n koordinoima Biosaimaa-klusteri. Vierailulle odotetaan yhteensä 25 osallistujaa projektissa mukana olevista maista. Vierailun yhteydessä myös median edustajilla on mahdollisuus tutustua projektissa kehitettävään vuoristometsätietojärjestelmään sekä sen taustalla oleviin teknisiin ratkaisuihin ja järjestelmän loppukäyttäjille tuottamaan lisäarvoon. Mediatapaaminen järjestetään torstaina 3.7. jolloin paikalla ovat kaikki SLOPE-hankkeen partnerit. Tervetuloa!

Aika:                                  Torstai 3.7. klo 14-15

Paikka:                               Tuman kahvio, Sammonkatu 12, 50130 Mikkeli

Ilmoittautuminen:             seppo.huurinainen@mhgsystems.com

Lisätiedot:

Seppo Huurinainen, toimitusjohtaja, MHG Systems Oy Ltd, 044-581 4950, seppo.huurinainen@mhgsystems.com

Jussi Heinimö, ohjelmakoordinaattori, Miktech Oy, 040 544 0936, jussi.heinimo@miktech.fi

www.slopeproject.eu

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi

Biosaimaa 2014 on bioenergian käytön edistämiseen tähtäävä Mikkelin seudun elinkeinopolitiikan kehittämisen kärkihanke. Hankkeen toimintaa toteuttaa Miktech Oy:n koordinoima Biosaimaa-klusteri, joka koostuu eteläsavolaisista bioenergia-alan yrityksistä, tutkimuslaitoksista, rahoittajista ja viranomaistahoista. Biosaimaa 2014 -hanketta ja Biosaimaa-klusterin koordinointia rahoittavat Euroopan aluekehitysrahasto, alueen yritykset ja kunnat. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon maakuntaliitto.