Etusivu » Tiedotteet » Metsätalous » Suomen luonnonsuojeluliiton mitali muoniolaiselle Markku Kuortille

Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliiton mitali muoniolaiselle Markku Kuortille

Julkaistu: 21.04.2011 klo 09:39
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliiton mitali on luovutettu Rovaniemellä 20.4. muoniolaiselle Markku Kuortille. Kuortti on tunnettu erityisesti pohjoisen metsäluonnon puolustajana. Hän on toiminut Suomen luonnonsuojeluliiton valtuuston puheenjohtajana vuosina 2007–2010.

Suomen luonnonsuojeluliiton mitali on liiton korkein huomionosoitus, joka myönnetään ansioituneelle ympäristötoimijalle. Kuortille on aiemmin myönnetty myös Suomen luonnonsuojeluliiton kultainen ansiomerkki.

Kuortti on aloittanut luonnonsuojelutyön yli 30 vuotta sitten. Hän on toiminut Kainuun luonnonsuojelupiirissä, ja hän on myös Kuusamon luonnon perustajajäsen. Lisäksi hän on ollut useita vuosia Suomen luonnonsuojeluliiton liittohallituksen ja liittovaltuuston jäsen. Kuortti on myös toiminut lähes kymmenen vuoden ajan Lapin luonnonsuojelupiirin puheenjohtajana.

"Markku Kuortin omistautuneisuus luonnonsuojelulle on ainutlaatuista. Hänen sitkeytensä vaikeissa tilanteissa on ihailtavaa, ja hänellä on herkkä vainu lappilaisen luonnonsuojelun erityisongelmiin. Tällaisia luonnonsuojelutoimijoita Suomi ja Lappi tarvitsee", toteaa Suomen luonnonsuojeluliiton hallituksen jäsen Vesa Luhta.

Markku Kuortti, puh. 050 567 8917
Vesa Luhta, puh. 040 54 26 217