Etusivu » Tiedotteet » Metsätalous » PiiMega® Oy ponnistaa ulkomaille

PiiMega® Oy ponnistaa ulkomaille

Julkaistu: 30.06.2014 klo 08:15
Julkaisija: PiiMega Oy

Oululainen PiiMega® Oy laajentaa toimintaansa ulkomaille. PiiMega® Oy toimittaa Latvian suurimmalle höyläämölle puunjalostusteollisuuden toiminnanohjausjärjestelmän. PiiMega® TimberPro järjestelmä otetaan tuotantokäyttöön heinäkuussa.

“Järjestelmätoimitus Latviaan on merkittävä päänavaus Baltiaan ja ulkomaille. Tämä ulkomaankauppa on todiste siitä, että PiiMega® TimberPro on kilpailukykyinen sekä toiminnallisuuksiltaan että hinnaltaan verrattuna globaaleihin kilpailijoihimme. Olemme todella tyytyväisiä sopimukseen ja mutkattomaan yhteistyöhömme Norvik Timber Industries Ltd:n kanssa. Koko toimitusprosessi on ollut todella opettavainen ja toimintatapamme ovat kehittyneet harppauksittain. Tämä kauppa mahdollistaa syvemmän yhteistyön Norvik Timber Industries Ltd:n kanssa sekä on avannut uusia vientimahdollisuuksia." Puu- ja metsäjärjestelmien liiketoimintajohtaja Antti Miettunen PiiMega® Oy:stä iloitsee.

PiiMega® TimberPro on puunjalostusteollisuuden toiminnanohjausjärjestelmä. Laajan tuotekehitysprosessin myötä PiiMega® TimberPro pystyy entistä paremmin vastaamaan tämänhetkisiin metsäteollisuuden tarpeisiin sekä järjestelmän toiminnallisuuden että IT-arkkitehtuurin kautta.

“Reaktio markkinoilla uusiin tuotteisiimme on ollut innostunut ja positiivinen.” PiiMegan Antti Miettunen toteaa.

Norvik Timber Industries Ltd:n toimitusjohtaja Sampsa Auvisen mukaan järjestelmä tuo yhtiölle kustannustehokkuutta ja parempaa myynti- ja tuotantoprosessin hallintaa.

PiiMega® Oy:n ja Norvik Timber Industries Ltd:n sopimus sisältää myös option PiiMega® TimberPron toimittamisesta muihin yhtiön tuotantolaitoksiin.

"Tämänhetkisen yhteistyön perusteella olemme tyytyväisiä PiiMegaan. Yritys on todella kuunnellut asiakkaan tarpeita ja ohjannut toimintaansa palautteen perusteella..” Sampsa Auvinen Norvik Timber Industries Ltd:stä kertoo.

PiiMega® Oy, Antti Miettunen, +358 40 5467 283, antti.miettunen@piimega.fi

Norvik Timber Industries Ltd., Sampsa Auvinen, +371 28 631 100, sampsa.auvinen@norvik.com

PiiMega® Oy on Oululainen vuonna 1998 perustettu vakavarainen, nopeasti kasvava ohjelmistotalo, joka suunnittele asiakkaan prosessien mukaisia ohjelmistoja valmiista ohjelmistokomponenteista. PiiMegan liikevaihto vuonna 2013 oli vajaa 2,5 miljoonaa euroa. Yritys työllistää n. 40 IT-alan huippuammattilaista, joilla on pitkä kokemus ohjelmistojen suunnittelu- ja kehitystyöstä sekä vankka toimialaosaaminen.

Norvik Timber Industries Ltd. on yksityinen Eurooppan metsäteollisuudessa toimiva yritys. Yrityksellä on toimintaa Latviassa, Virossa, Venäjällä, Ruotsissa ja Iso-Britaniassa.

BYKO-LAT on perustettu vuonna 1993 ja on erikoistunut mm. puun jalostukseen ja vientiin. Yrityksellä on moderni höyläämö, jossa useita höyläyslinjoja, kuivauslinjoja ja useita kyllästyslaitoksia. BYKO-LAT työllistää yli 400 työntekijää.