Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Teollisen internetin foorumin kick-off-tilaisuus Palacessa ma 17.11.

Teknologiateollisuus ry

Teollisen internetin foorumin kick-off-tilaisuus Palacessa ma 17.11.

Kutsu.
Julkaistu: 12.11.2014 klo 14:48
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Hyvä median edustaja, tervetuloa Teollisen internetin foorumin kick-off-tilaisuuteen!

Aika: ma 17.11. Klo 14.00–17.00
Paikka: Ravintola Palace, Eteläranta 10, 10. kerros, Helsinki

Teollisen internetin foorumi (Finnish Industrial Internet Forum, FIIF) on yhteistyöareena suomalaisille teollisen internetin toimijoille: yrityksille, järjestöille sekä yliopistoille. Sen missiona on saada aikaan vuoropuhelua toimialojen ja arvoketjujen yli, etsiä uusia tapoja vastata asiakkaan tarpeeseen ja johtaa konkreettisiin teollisen internetin liiketoimintamalleihin ja sovelluksiin. Foorumin toiminta perustuu asiakastarpeesta lähteville ketterille kokeiluille, joiden jälkeen edetään kokeilun viitoittamaa tietä. Toiminnalla tavoitellaan suomalaisyritysten kilpailukyvyn varmistamista kansainvälisillä markkinoilla. Hanketta vetää Teknologiateollisuus ry, ja sitä koordinoi VTT.

Tilaisuuden avauspuheenvuoron käyttää FIIFin ohjausryhmän puheenjohtaja, Konecranesin toimitusjohtaja Pekka Lundmark. Tilaisuudessa esitellään myös erilaisia teollisen internetin sovelluksia suomalaisyrityksissä sekä kerrotaan FIIFin toiminnasta.

Median ilmoittautumiset: sini.kaukonen@teknologiateollisuus.fi

TILAISUUDEN OHJELMA:

14:00-14:30      Kahvia tarjolla, mahdollisuus verkostoitumiseen
14:30–16:30

• Teollinen Internet – tämän päivän liiketoimintaa ja huomisen mahdollisuuksia suomalaisen teollisuuden näkökulmasta, Pekka Lundmark, toimitusjohtaja, Konecranes Oyj (Foorumin ohjausryhmän puheenjohtaja)
  • Matkalla mahdollisuuksiin: Finnish Industrial Internet Forumin toiminta ja tavoitteet, Iiro Salkari, kehitysjohtaja, VTT
  • Kolme esimerkkiä teollisesta Internetistä – ajatusten herättelemistä
    • Operaattorin turvallisuus ja tilannetietoisuus haasteellisessa toimintaympäristössä, Ismo Vessonen, liiketoiminnan kehityspäällikkö, VTT
    • Tuottavuutta teollisen internetin sovelluksilla, Kari Koskinen, professori, Tampereen Teknillinen yliopisto
    • Toiminnallista tehokkuutta hyödyntämällä ulkoista tietoa liiketoiminnan päätöksenteossa, Martti Mäntylä, Aalto-yliopisto
  • Yrityspaneeli – Teollisen internetin kehityspolut

16:30–17:00   Buffet tarjolla, mahdollisuus verkostoitumiseen