Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Teknologiateollisuuden viestintäjohtajaksi Nora Elers ja ryhmäpäälliköksi Sanna Rauhansalo

Teknologiateollisuus ry

Julkaistu: 14.05.2013 klo 12:05
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Nora Elers on valittu Teknologiateollisuuden viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.8.2013 alkaen. Valtiotieteiden maisteri Elers siirtyy Teknologiateollisuuteen Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto FiCom ry:n viestintäjohtajan paikalta.

Teknologiateollisuuden strategiauudistuksen yhteydessä viestinnän roolia Suomen merkittävimmän elinkeinon edunvalvonnassa ja kilpailukyvyn edistämisessä korostettiin. Viestinnän hajallaan olevat toiminnot keskitetään yksikköön, josta Nora Elers vastaa. Hän raportoi toimitusjohtaja Jorma Turuselle

"Teknologiateollisuus ry on näköalapaikka Suomen kannalta keskeisimpien toimialojen maailmaan. Tämä on minulle hieno tilaisuus päästä yhdessä huippuasiantuntijoiden kanssa edistämään Suomen teknologiayritysten menestymistä myös jatkossa", Elers toteaa.

"Viestinnällä on keskeinen ja strateginen rooli edunvalvontaorganisaatiossa. Toivotamme Noran lämpimästi tervetulleeksi tiimiimme, jonka tehtävänä on nostaa teknologiateollisuus uuteen nousuun", Teknologiateollisuuden toimitusjohtaja Jorma Turunen toteaa.

Nykyisin viestinnästä vastaava johtaja Mika Nykänen johtaa edelleen Teollisuuspolitiikka-yksikköä ja vastaa metallien jalostuksen päätoimialasta. Nykänen johtaa edunvalvonnan koordinointia ja sitä valmistelevaa toimialajohtoryhmää.

Teollisuuspolitiikka-yksikön vaikuttamisen ryhmäpäälliköksi on nimitetty 1.6.2013 alkaen Sanna Rauhansalo. Yhteiskuntatieteiden maisteri Rauhansalo on aiemmin työskennellyt mm. pääministeri Vanhasen erityisavustajana Valtioneuvoston kansliassa ja Keskustan eduskuntaryhmän poliittisena sihteerinä. Hän siirtyy Teknologiateollisuuteen Linja-autoliiton sopimusliikennepäällikön tehtävästä. Rauhansalo raportoi Teollisuuspolitiikka-yksikön johtajalle Mika Nykäselle.

Toimitusjohtaja Jorma Turunen, puh. (09) 192 3310, 0500 445 444

Teknologiateollisuuden viestintäjohtaja 1.8.2013 alkaen Nora Elers, puh. 050 5746977, nora.elers@ficom.fi

Johtaja Mika Nykänen, puh. 040 825 7329

Ryhmäpäällikkö 1.6.2013 alkaen Sanna Rauhansalo, puh. 050 340 6174, sanna.rauhansalo@lal.fi

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 600 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.