Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö uudisti strategiansa: Teot ratkaisevat

Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö uudisti strategiansa: Teot ratkaisevat

Julkaistu: 18.09.2015 klo 14:33
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Suomi nousee vain tekemällä. Siksi Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö haastaa nyt tekoihin ja myöntää tukea uutta luovaan toimintaan.

Taloutemme on alamäessä, pitäisikö tehdä selvitys tai raportti? Ei, nyt tarvitaan toimintaa.

Jos madonluvut lietsovat sinut murehtimisen sijaan keksimään ratkaisuja, olet kanssamme samassa joukossa. Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö haluaa kannustaa rohkeisiin avauksiin ja tekoihin, jotka luovat kasvua ja uudistavat yhteiskuntaamme.

Uuden strategiamme päälinjaukset ovat:

• Panostamme Suomen ja teknologiateollisuuden innovaatio- ja osaamisympäristöä uudistaviin rohkeisiin avauksiin.
  • Rahoitamme kokeiluja ja toimintaa, emme selvityksiä ja raportteja.
  • Hyödynnämme ja kehitämme yhdessä tekemisen ja yhteisrahoituksen mahdollisuuksia.

Nyt haluamme kannustaa sinua käärimään kanssamme hihat.

“Haastamme suomalaiset tekemään ja tarjoamme tähän myös tukea. Käynnistämme syksyn aikana ideahaun, jossa etsimme konkreettisia rahoitusaiheita ja toteutustiimejä. Tarjoamme valituille tiimeille aluksi tukea ideoiden eteenpäin viemiseen. Tämän jälkeen parhaat ideat saavat rahoituspaketin toiminnan käynnistämiseksi”, Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön asiamies Laura Juvonen kertoo.

Haemme ideoita teollisuuden uudistumisen vauhdittamiseksi: Mistä syntyvät uudet kasvun ekosysteemit? Entä tulevaisuuden tekijät? Miten yritys- ja tutkimustoiminnan yhteistyöstä tehdään aidosti hedelmällistä? Miten hyvät ideat saisivat nopeammin tulta alleen?

Inspiroidu ensimmäisestä konkreettisesta panostuksestamme koulujen uudistumiseen.

Seuraa pian alkavaa hakua:
Twitter: #teotratkaisevat
@TechFinland100

Laura Juvonen
Asiamies, TkT
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö
laura.juvonen@teknologiateollisuus.fi

Vuonna 2003 perustettu 100-vuotissäätiö on olemassaolonsa aikana myöntänyt 115 miljoonaa euroa avustuksia ja lahjoituksia Suomen teknologiateollisuutta uudistaviin avauksiin. Painotus on innovaatio- ja osaamisympäristön kehittämisessä. Säätiön suurin panostus on ollut Aalto-yliopiston ja Tampereen teknillisen yliopiston pääomittaminen yhteensä 64 miljoonalla eurolla.