Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Sähäkästi ja säästäen – Nuoret keksivät iskulauseen Teknologiateollisuuden sähköautolle

Teknologiateollisuus ry

Julkaistu: 09.09.2015 klo 10:16
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Jatkossa Teknologiateollisuus ry:n henkilöstö pääsee ajamaan kokous- ja muita matkoja Nissan Leaf -sähköautolla. Sen kyljessä komeilee nuorten ideoima slogan: "Sähäkästi ja säästäen - Tellus kiittää!".

– Sähköinen liikenne paitsi edistää kestävää kehitystä, myös luo kysyntää suomalaiselle teknologiaosaamiselle ja viennille. Suomessa on nyt vähän yli tuhat sähköautoa ja määrä kasvaa koko ajan. Halusimme edesauttaa tätä kehitystä omalta osaltamme hankkimalla työpaikalle sähköauton, Teknologiateollisuuden toimitusjohtaja Jorma Turunen kertoo.

Teknologiateollisuuden sähköauto

Sähköauto on polttomoottoriversiota huomattavasti energiatehokkaampi ja vähäpäästöisempi. Sähköautoilua voi pitää myös valintana kotimaisuuden puolesta: kotimaisella uusiutuvalla energialla ladattu auto vähentää riippuvuutta tuontipolttoaineista. Tämän lisäksi Suomessa on sähköisen liikenteen kehittämiseen tarvittavaa huipputason teknologiaosaamista.

Auton kylkeen löydettiin slogan Teknologiateollisuuden nuorten yhteisöstä MyTech.fi:stä. MyTechissä järjestettyyn slogan-kilpailuun saatiin kesän aikana yli 180 ehdotusta, joista nuoret saivat äänestää suosikkiaan. Ääniä annettiin kolmisen sataa. Auton kylkeen päässeen ehdotuksen tekijä, äänestyksen voittaja sekä arvonnan voittaja saivat kaikki palkinnoksi tuliterät Jopo-polkupyörät. Onnittelut voittajille!

Teknologiateollisuuden sähköauto on tavattavissa 11.9. Helsingin Senaatintorilla Sähköautojen PopUp-päivässä. Tapahtumaan on tulossa sähköautoja, alan toimijoita ja harrastajia. Avauspuheenvuoron käyttää liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner.

Toimitusjohtaja Jorma Turunen, puh. 0500 445 444, etunimi.sukunimi@teknologiateollisuus.fi
Sähköisen liikenteen toimialaryhmä: http://teknologiateollisuus.fi/fi/jasenet/toimialaryhmat/sahkoinen-liikenne
Tietoa sähköisestä liikenteestä: www.electromobility.fi &  www.sahkoinenliikenne.fi

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 270 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.