Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Outotecin Korhonen blogissa: Cleantech puhdistaa "likaisia" toimialoja

Teknologiateollisuus ry

Outotecin Korhonen blogissa: Cleantech puhdistaa "likaisia" toimialoja

Julkaistu: 08.09.2015 klo 09:41
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Outotecin toimitusjohtaja Pertti Korhonen kirjoittaa Teknologiateollisuuden Toimitusjohtajablogissa cleantechistä:

- Outotecin asiakkaat edustavat toimialaa, joka usein mielletään maailman ”likaisimpien” joukkoon. Moderni maailmamme ja elämäntapamme kuitenkin edellyttävät metalleja ja mineraaleja. Niitä tarvitaan esimerkiksi tuulivoiman talteenottoon, aurinkopaneeleihin ja telekommunikaatioverkkoihin. Niinpä ratkaisuksi jää resurssitehokkuuden maksimointi. Siihen me olemme kehittäneet lukuisia teknologioita ja holistisen lähestymistavan. ”Likainen” toimiala puhdistuu koko ajan.

Hänen mielestään cleantechistä ei kannata puhua erillisenä toimialana, vaan välttämättömänä transformaationa, joka koskettaa kaikkia toimialoja. Suomi ja Pohjoismaat puolestaan voisivat olla ”Cleantechin Piilaakso”.

Lue koko blogi täältä