Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Laiva- ja voimalaitosmoottorien valmistajat, tutkijat ja käyttäjät Helsingissä

Teknologiateollisuus ry

Laiva- ja voimalaitosmoottorien valmistajat, tutkijat ja käyttäjät Helsingissä

Kutsu.
Julkaistu: 25.05.2016 klo 16:15
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Kutsu medialle tiedotustilaisuuksiin

Aika: maanantaina 6.6.2016 klo 12.00–15.00 (kevyt lounastarjoilu klo 11.30 alkaen)

Paikka: Finlandia-talo, Aurora Hall

Toimituksenne edustaja on tervetullut Finlandia-talolle 6.6.2016 klo 11.30 alkaen kuulemaan seuraavista aiheista:

• CIMAC-maailmankongressin lehdistötilaisuus (in English), paikalla CIMACin hallitus
  • Arctia: Polaris-jäänmurtajan esittely (in English)
  • Teknologiateollisuuden Polttomoottorit ja turboteknologia -toimialaryhmän puheenvuorot (suomeksi).

Pyydämme mediaa ystävällisesti ilmoittautumaan osoitteeseen: anne.suntio@teknologiateollisuus.fi perjantaihin 3.6.2016 klo 15.00 mennessä.

CIMAC World Congress 2016 on maailman suurin laiva- ja voimalaitosmoottorikongressi, joka tuo Suomeen lähes tuhat asiantuntijaa, jotka edustavat moottoreiden valmistajia, asiakkaita, tutkijoita sekä energia- ja logistiikka-aloja. Kongressin teemana on tulevaisuuden polttomoottori.

Kongressin järjestäjänä toimii alan kansainvälinen kattojärjestö CIMAC yhdessä Teknologiateollisuuden polttomoottoritoimialaryhmän kanssa.

Kongressin yhteydessä on yritysnäyttely, jossa esitellään viimeisimmät teknologiauutuudet. Kongressin osallistujilla on mahdollisuus osallistua perjantaina teemoitetuille yrityskierroksille alan suomalaisiin yrityksiin.

Suomalaisten yritysten lisäksi kongressiin osallistuvat muun muassa Aalto-yliopisto sekä Lappeenrannan ja Tampereen teknilliset yliopistot ja Vaasan yliopisto.

Kestävää teknologiaa

Polttomoottorit ja niihin liittyvät ratkaisut ovat tänä päivänä ympäristöystävällisiä high tech -tuotteita. Nesteytetty maakaasu ja biopolttoaineet ovat yhä laajemmin käytössä laiva- ja voimalaitosmoottorien polttoaineina.

Alan huipputekniikkaa edustaa esimerkiksi Suomessa suunniteltu ja kehitetty Wärtsilä 31 moottori. Wärtsilä 31 moottorilla on ennätysalhainen polttoaineen kulutus. Moottori on saatavana diesel- ja kaasumoottoriversiona sekä nk. kaksoispolttoainemoottorina eli DF-moottorina, ks. http://www.wartsila.com/products/marine-oil-gas/engines-generating-sets/wartsila-31.

Lämpimästi tervetuloa!

Merja Salmi-Lindgren, Teknologiateollisuus ry, polttomoottori ja turboteknologia -toimialaryhmä, puh. 040 516 0054