Etusivu » Tiedotteet » Metalliteollisuus » Kuusakoski hankki omistukseensa amerikkalaisen Vintage Techin

Kuusakoski Oy

Kuusakoski hankki omistukseensa amerikkalaisen Vintage Techin

Julkaistu: 16.12.2014 klo 09:53
Julkaisija: Kuusakoski Oy

Vintage Tech Recyclers on ollut Kuusakosken yhteisyritys USA:ssa marraskuusta 2011 lähtien, jolloin Kuusakoski Oy hankki omistukseensa 40 % yrityksen osakkeista. Nyt tehdyllä kaupalla Kuusakoski hankki loput 60 % Vintage Techin osakkeista.  Sopimus allekirjoitettiin 8.12.2014.

Kuusakosken USA:n toimitusjohtajana jatkaa Richard Hipp, jonka alaisuuteen Vintage Techin toimitusjohtaja Karrie Gibson siirtyy. Kaupalla varmistetaan Kuusakosken asemaa USA:n elektroniikankierrätysmarkkinoilla.

Vintage Tech Recyclers on USA:n johtavia tuottajayhteisörahoituksella toimivia elektroniikankierrätysyhtiöitä. Se työllistää 181 henkilöä ja  toimii Michiganin, Kalifornian ja Pennsylvanian alueilla kuudessa eri toimipisteessä.

Lisätietoja: Risto Pohjanpalo, yhteiskuntasuhteiden johtaja, p 020 781 7304

Kuusakoski on pohjoisen Euroopan johtava kierrätyspalveluja tarjoava yritys. Sen vahvuus perustuu materiaalin, kierrätyksen ja ympäristöteknologian osaamiseen. Metallien kierrättämisen lisäksi yritys harjoittaa sähkö- ja elektroniikkalaitteiden käsittelyä sekä purkuliiketoimintaa. Uusin liiketoiminta-alue on materiaalikiertoon kelpaamattomien, energiaa sisältävien jakeiden valmistaminen polttoaineeksi. Kuusakoski Group Oy:n liikevaihto vuonna 2013 oli 712 M€ ja se työllistää noin 2,675 henkilöä. Yritys on perustettu vuonna 1914.