Etusivu » Tiedotteet » Media » Ylistetty Bach-tulkki Oulu Sinfonian solistina

Ylistetty Bach-tulkki Oulu Sinfonian solistina

Julkaistu: 17.11.2014 klo 09:40
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Pietarista lähtöisin oleva, Suomessa jo parikymmentä vuotta vaikuttanut pianisti Anastasia Injushina esiintyy Oulu Sinfonian solistina Suuruuksien ilta -konsertissa. Hänen Bach-tulkintojaan niin levyillä kuin konserteissa on ylistetty ja kiitelty hienostuneiksi ja runollisiksi vaikuttavan virtuoosisuuden ohella. Injushinan rakkaus erityisesti kamarimusiikkiin on herkästi aistittavissa hänen konserttotulkinnoissaan.

Konsertin johtaa kapellimestari Juha Kangas. Oulu Sinfonian ja Kankaan välinen yhteistyö alkoi orkesterin aloitteesta vuonna 2009 tavoitteena yhteissoiton kehittäminen. Lukuisilla palkinnoilla ja professorin arvonimellä huomioitu Kangas on luotsannut orkesteria myös suurten teosten kohdalla hänelle ominaisella kamarimusiikillisella mutta väkevällä otteella.

Suuruuksien ilta vie kuulijan suurten säveltäjämestarien teosten pariin torstaina 20.11. klo 19 Madetojan salissa.  Konsertissa kuullaan Franz Schubertin lisänimeä ”Suuri” kantava kahdeksas sinfonia, J. S. Bachin Konsertto d-molli sekä 1960-luvulla säveltäjänä debytoineen Erkki Salmenhaaran Canzonetta per archi jousille.

Olavi Sariola

olavi.sariola@ouka.fi