Etusivu » Tiedotteet » Media » yle.mobi -palvelusta menestys

Julkaistu: 28.09.2008 klo 23:50
Julkaisija:

YLE Areena ja Elävä Arkisto saivat myös huippuyleisöt

Viime toukokuussa avattu yle.mobi on kerännyt jo satojen tuhansien käyttäjien yleisön. Elokuussa Pekingin olympialaisten siivittämänä se keräsi noin 200 000 eri kävijää ja yli miljoona sivulatausta. Suosiota kasvattaa myös hiljattain avattu iPhone-versio yle.mobi-palvelusta. YLEn sisältöjä käytetään kaiken kaikkiaan yli 400 eri puhelinmallilla.

Mobiili Areenan tarjonta laajenee syksyllä sadoilla uusilla ohjelmanimikkeillä. Tämän mahdollistaa käyttöönotettu maarajausratkaisu, jolla huolehditaan nyt tekijänoikeudellisesti Suomeen rajattavan aineiston käytöstä. Jatkossa Mobiili Areenan kautta voi siis kuunnella kattavasti myös radion musiikkiohjelmia kuten Cafe Tropicalia, Jazzradiota, Koe-eläinpuistoa ja Rockradiota.

Osa YLE Areenan ohjelmistosta on ladattavissa omaan soittimeen podcasteina. Tähän asti ohjelmia on ladattu Podcast Areenasta jo kymmeniä tuhansia.

YLEn sisällöt löydetään paremmin kuin koskaan myös yle.fi:stä: YLE Areenan jaYLE Elävän arkiston kävijämäärät ovat olleet vahvassa nousussa. YLE Elävässä Arkistossa on tänä vuonna vieraillut keskimäärin noin 250 000 eri käyttäjää kuukaudessa ja sinne on tehty yli neljä miljoonaa vierailua. YLE Areenassa eri kävijöitä on ollut kuukaudessa noin 650 000 ja vierailuja on tehty vuoden alusta yli 20 miljoonaa.

"Tämä kaikki kertoo muuttuvasta mediankäytöstä ja julkisen palvelun loistavista mahdollisuuksista löytää yleisöä uusien välineiden kautta", toteaa YLEn uusien palvelujen johtaja Ville Vilén tyytyväisenä.

YLE, ohjelmistoalueen johtaja Ville Vilén

Puh. 040-722 0745, ville.vilen@yle.fi