Etusivu » Tiedotteet » Media » Viaplayn ensimmäinen oma alkuperäissarja lapsille

Viaplay

Viaplayn ensimmäinen oma alkuperäissarja lapsille

Julkaistu: 22.09.2016 klo 12:42
Julkaisija: Viaplay

Det stora experimentet - Suuri tehtävä on tehty yhdessä tuotantoyhtiö Nexikon kanssa

Viaplay julkaisee ensimmäisen oman tuotannon lastensarjansa Det stora experimentet - Suuri tehtävä, joka on tuotettu yhteistyössä palkitun tuotantoyhtiö Nexikon kanssa. Sarja saa ensi-iltansa 1. joulukuuta yksinoikeudella Viaplayssa.

Suuri tehtävä on nopeatempoinen, fiktiivinen viihdesarja. Vauhdikkuus ja ajan hermolla oleminen houkuttelevat lasten luontaista uteliaisuutta ja intoa oppimiseen. Sarja opettaa, pitää huolta sekä viihdyttää lapsia 24 erilaisella kokeella lisäten heidän ymmärrystään eri aloilla, kuten kemiassa, musiikissa, matematiikassa ja monissa muissa.

Suuri tehtävä toimii ikään kuin joulukalenterina uuden jakson ilmestyttyä päivittäin ja on ensimmäinen laatuaan suoratoistopalveluissa.

− Olemme tuottaneet itse jo huumoria, draamaa, jännitystä sekä urheilua ja nyt jatkamme ensimmäisellä omalla sarjallamme nuoremmalle yleisölle. Olemme halunneet jo pitkään tehdä jotain inspiroivaa ja samalla kehittävää ohjelmaa lapsille. Joulukalenterilla teemme sen ja vahvistamme samalla paikkaamme alustana pohjoismaisille laatutuotannoille, kertoo Jonas Karlén, Viaplayn toimitusjohtaja.

24 jakson ajan saamme seurata kahta lasta, jotka ovat voittaneet Pohjoismaiden ensimmäisen lasten keksintökilpailun. Palkinnoksi he pääsevät vierailulle ihka oikean keksijän luokse - Professori Primuksen, joka on saman kisan ensimmäinen voittaja. Professori on nykyään epäonninen hahmo, joka ei ole menestynyt yhtään kilpailun jälkeen. Hän tulee hulluksi kateudesta lasten luovuuden takia, ja lukitsee heidät laboratorioonsa. Suuri kysymys kuuluu – pääsevätkö lapset kotiinsa jouluaatoksi? Ainoa tie ulos on ratkaisemalla professorin vaikeat kokeet. Joka päivä heidän täytyy ratkoa uusi koe, jos he onnistuvat, avautuu ovi joka toivottavasti johdattaa heidät vapauteen.

Palkittu Nexiko on tuotannon takana.

− Meille, ketkä työskentelemme liikkuvan kuvan parissa, ajat ovat valtavan jännittäviä. Se, että saimme olla mukana tuottamassa ensimmäistä joulukalenteri-ohjelmaa suoratoistopalvelulle, on ollut todella hienoa. Viaplay on halunnut tehdä ohjelman, jota vanhemmat suorastaan haluavat lastensa katsovan. Se on inspiroivaa näin TV:n tekijänä, kuin vanhempanakin. Ensimmäistä kertaa lasteni mielestä isällä on siisti työpaikka, nauraa Lars Beckung, Nexikon toimitusjohtaja.

24 jakson Suuri tehtävä on dubattu suomeksi. Sarjan ensimmäinen jakso nähdään ensimmäinen joulukuuta Viaplayssa.

Erika Miramo, PR Manager, Viaplay Finland
erika.miramo@viaplay.com

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Viaplay AB on osa kansainvälistä, kuudessa maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu ilmais- ja maksutelevisioita, radioita, online-palveluita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta ja kolmannen osapuolen verkossa ja se jakelee televisio-ohjelmia jopa Internetissä. Lisätietoja on osoitteessa www.mtg.se.