Etusivu » Tiedotteet » Media » Uudenlainen artikkelipalvelu AP24.fi avautuu medialle

Uudenlainen artikkelipalvelu AP24.fi avautuu medialle

Julkaistu: 08.05.2009 klo 10:53
Julkaisija:

Laatujournalismiin perustuva riippumaton artikkelipalvelu AP24.fi avataan Suomessa. AP24.fi:n aineisto tuotetaan vain median käyttöön. Aineistona ovat ammattijournalistien ja asiantuntijoiden kolumnit, haastattelut, taustajutut ja uutisanalyysit useilta eri aihealueilta. Lisäksi palveluun tuotetaan myöhemmin myös kuvia, grafiikkaa, toimitettuja videoita ja äänijuttuja radioasemia sekä nettijulkaisuja varten. AP24.fi ei julkaise PR-aineistoa.

AP24.fi on artikkelipalvelu, joka ei kilpaile uutisilla, vaan niiden taustoittamisella ja kommentoimisella. Verkkopohjainen AP24.fi -palvelu on kokonaan uusia tapa toimia. Perinteisestä uutistoimistokonseptista se poikkeaa siten, että tässä tapauksessa media ei joudu sitoutumaan mihinkään mittavaan vuosisopimukseen, vaan se voi ostaa juttuja joustavasti kulloisenkin tarpeensa mukaan. Tekstejä on mahdollista ostaa myös alueellisella tai valtakunnallisella yksinoikeudella.

Nyt lanseerattu palvelu on nk. BETA-versio. Tuotantoalustan tekninen kehittäminen jatkuu kesän yli, samoin kuin uusien kirjoittajien rekrytointikin. Sisäänajokausi päättyy 1.syyskuuta, jolloin palvelulle tulee juttupalkkioiden lisäksi kuukausittain veloitettava perusmaksu.

AP24.fi:n päätoimittaja on YTM Markku Hurmeranta. Hän on toiminut mm. Kauppalehden toimituspäällikkönä ja vastaavan päätoimittajan varamiehenä sekä Taloussanomien ja Uutistoimisto Startelin uutispäätoimittajana. Hurmeranta valmistelee parhaillaan talousmedia-aiheista väitöskirjaa Tampereen Yliopiston Tiedotusopin laitokselle.

Palvelun tuottaa JSP Media Oy, jonka toimitusjohtaja on YTM Paavo Vasala. Hän on luonut pitkän uran toimittajana ja tiedotuksen ammattilaisena sekä yrittäjänä internet-tuotteiden parissa media-alalla. Vasala toimii myös hallituksen puheenjohtajana ohjelmistoyhtiö Koodiviidakko Oy:ssä ja uutisseurantapalvelu Webnewsmonitoria tuottavassa News Engine Oy:ssä. Vasala tekee väitöskirjaa Oulun yliopistoon aiheesta "The Role of the World Wide Web in Corporate Communications."

Lisätiedot:

www.AP24.fi