Etusivu » Tiedotteet » Media » Tikkurila Festivaali 2016 ensimmäiset artistit julkistettu

Tikkurila Festivaali

Tikkurila Festivaali 2016 ensimmäiset artistit julkistettu

Julkaistu: 10.12.2015 klo 12:15
Julkaisija: Tikkurila Festivaali

– Tikkurila Festivaali kokoaa kotimaisen musiikin tähdet Vantaalle

Kolmatta festivaalikesäänsä 22.−23.7.2016 Hiekkaharjun Urheilupuistossa, Vantaalla juhlistava Tikkurila Festivaali on julkaissut ensimmäiset artistinsa. Lipunmyynti käynnistyi 10. joulukuuta.

Pikavauhtia merkittävien kesätapahtumien joukkoon kasvanut Tikkurila Festivaali on vakiinnuttanut lyhyessä ajassa paikkansa pääkaupunkiseudun festivaalikartalla. Viime kesänä aurinkoisesta kesätunnelmasta nautti lähes 20 000-henkinen ennätysyleisö.

Apulanta on itseoikeutetusti ensi kesänä taas Vantaalla. Yhtye on todennut nauttivansa Tikkurila Festivaalin sykkeestä. Yleisön suursuosikki on saanut aiempina vuosina kunnian päättää festivaalin, ja tämä perinne saa jatkoa kesällä 2016.

Suomen menestyneimpiin artisteihin lukeutuva J. Karjalainen palaa keikkatauolta. Yleisön rakastama artisti nähdään tulevana kesänä Tikkurila Festivaalilla ensimmäistä kertaa.

Vain Elämää -ohjelmassa koko Suomen kansan hurmannut laulaja-lauluntekijä SANNI palaa Tikkurilaan.

Huippulahjakas ja palkittu Chisu nähdään myös Tikkurilassa. Keikkatauolta palaava artisti on yksi Tikkurila Festivaalin kävijöiden odotetuimpia ja toivotuimpia artisteja kesälle 2016.

Peto on irti. Maaginen live-esiintyjä Antti Tuisku ei esittelyjä kaipaa. Tunnelma on takuuvarmasti katossa.

Edelliskesien suuret kävijämäärät osoittavat, että yleisö on ottanut festivaalin omakseen ja kotimaisen musiikin festivaalille Vantaalla on selvä tilaus. Viime vuonna Tikkurila Festivaalissa panostettiin yleisön viihtyvyyteen ja yleiseen sujuvuuteen liittyviin kehittämistoimenpiteisiin. ”Saimme panostuksestamme runsaasti positiivista palautetta sekä yleisöltä ja artisteilta että muilta yhteistyökumppaneilta. Aiomme jatkaa valitsemallamme linjalla myös vuonna 2016”, lupaa Tikkurila Festivaalin perustaja Jan Grehn.

Tikkurila Festivaali palkittiin Ekokompassi-sertifikaatilla. "Kestävään kehitykseen ja ympäristöasioihin panostaminen on myös virallisesti huomioitu", iloitsee tapahtuman vastaava tuottaja Heidi Hujanen.

Lisätietoa:
Kuvia medialle: http://www.epressi.com/mediapankki/kuvat.html?mediabank=242

Tikkurila Festivaali on Suomen suurin kotimaisen musiikin festivaali. Kaksipäiväisellä festivaalilla nähdään kotimaisen musiikin kovimmat artistit ja mielenkiintoisimmat nousevat tähdet. Tikkurila Festivaali oli viime vuonna Suomen ympäristöystävällisin kaupallinen festivaali hiilijalanjäljellä mitattuna. Tapahtumassa käytetään 100% tuulivoimalla tuotettua sähköä. Cityfestivaaliin kuljetaan pääosin julkisilla liikennevälineillä, ja tapahtuma panostaa kierrätykseen kaikissa festivaalituotannon osa-alueissa. Tapahtuma on palkittu Ekokompassi-sertifikaatilla.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki