Etusivu » Tiedotteet » Media » Suosittu tv-kanava rauhoittaa pakolaislasten unia

Medialähetys Sanansaattajat

Suosittu tv-kanava rauhoittaa pakolaislasten unia

Julkaistu: 04.03.2015 klo 07:45
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

"Olen Hala, 10 vuotta, ja veljeni Elias on 8 vuotta. Jouduimme pakenemaan Irakista Libanoniin, kun ISISin joukot hyökkäsivät kaupunkiimme. Taakse jäivät koti, koulu, ystävät ja vanhempiemme työpaikat. Toivoimme, että uudessa maassa saisimme elää rauhassa ja niin normaalisti kuin mahdollista. Toisin kävi."

Irakilais-syyrialainen Hala-tyttö pääsi vierailemaan satelliittitelevisio SAT-7:n studiolla Libanonissa ja kertoi lisää elämästään: "Saimme vuokrattua asunnon, mutta emme päässeet kouluun eivätkä vanhempamme ole saaneet töitä. Kotimaahan on ikävä. Vaikka elämämme on köyhää ja asumisolot vaatimattomat, on meillä kuitenkin toivoa."

Hala, Elias ja yli 9 miljoonaa muuta lasta katsovat säännöllisesti lastenkanava SAT-7 Kidsin ohjelmia. Moni vanhempi kertoo, että SAT-7 Kidsin ääreen voi huoletta jättää lapset ja ohjelmia katsottuaan lapset jopa nukkuvat tavallista paremmin. Katso video

Satelliittitelevisio SAT-7:n arabiankielisiä kanavia katsotaan paljon myös pakolaisleireissä, joissa on pulaa mielekkäästä tekemisestä. SAT-7:n kuvausryhmä vieraili pakolaisleirillä Libanonissa ja teki sieltä ohjelmia. Katso video

SAT-7:n kolme arabiankielistä, yksi farsinkielinen ja yksi turkinkielinen kanava poikkeavat muista kielialueidensa tv-kanavista. Ympäri vuorokauden lähetettävät ohjelmat opettavat jokaisen ihmisen kunnioitusta, anteeksiantoa ja sovussa elämistä.

Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) kevätkeräyksen tuotolla tuetaan kristillisen satelliittitelevisioyhtiö SAT-7:n ohjelmia Lähi-itään, Pohjois-Afrikkaan ja Keski-Aasiaan. Yhden viikoittaisen tv-ohjelman kuvaus- ja editointikustannukset ovat 300 euroa. Viisi minuuttia tv-ohjelmaa maksaa 50 euroa ja minuutti 10 euroa.

Lisätietoa keräyksestä
Mediatoimittaja Merja Kauppinen, p. 050 564 3798
Tiedottaja Annaleena Pakkanen, p. 050 437 2155
www.sansa.fi

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä noin 40 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.