Etusivu » Tiedotteet » Media » Suosittu Raamattu kannesta kanteen -radio-ohjelma jatkuu seuraavatkin 5 vuotta

Medialähetys Sanansaattajat

Suosittu Raamattu kannesta kanteen -radio-ohjelma jatkuu seuraavatkin 5 vuotta

Julkaistu: 09.12.2015 klo 07:45
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

Vuodesta 1997 jatkunut Raamattu kannesta kanteen -ohjelmasarja siirtyy ensi viikolla jo neljännelle tuotantokaudelle. Yksi kausi eli Raamatun opiskelu kannesta kanteen kestää noin viisi vuotta ja sisältää 1434 puolen tunnin ohjelmaa. Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) tuottama "radioraamattukoulu" kuullaan viitenä päivänä viikossa.

Raamattu kannesta kanteen on pitkään ollut Radio Dein kuunnelluin ohjelma. Sitä lähetetään myös Järviradiossa ja Radio Kajauksessa sekä muutamassa paikallisradiossa Ruotsissa ja Norjassa. Viikoittain ohjelmalla on noin 200 000 kuuntelijaa.

Raamattuopetuksia voi kuunnella myös netissä ja mobiilisovelluksina. Maksuttomia iPhone-, Android- ja Windows-sovelluksia on ladattu yli 8000 kertaa. Lue lisää

– Olen kiitollinen ja innostunut, että Raamattu kiinnostaa näin laajaa kuuntelijakuntaa. Haluamme ohjelmalla tukea seurakuntien raamattuopetusta, niin että mahdollisimman moni suomalainen tietää, mihin oma usko perustuu, kertoo Sansan mediakehitysjohtaja Ilkka Kastepohja.

Luvassa teemaohjelmia ja muita uutuuksia

Maanantaina 14. joulukuuta alkava neljäs tuotantokausi tuo mukanaan muutoksia, kuten uuden radioäänen. Raamattu kannesta kanteen -ohjelmaa ryhtyy toimittamaan ja juontamaan Elina Tuohisto-Kokko, kun Elina Vaittinen on opintovapaalla. Vuosina 1997–2013 ohjelmaa emännöi Inga-Lill Rajala.

Ohjelmasarjassa kuullaan edelleen teologian lisensiaatti, diplomikielenkääntäjä Jukka Norvannon raamattuopetuksia. Nykyään Norvanto toimii lähetysyhdistys Kylväjän lähetysteologina.

Uutuutena on kerran kuussa kuultava teemaohjelma, jossa mm. vastataan kuuntelijoiden kysymyksiin. Lisäksi juontaja antaa lähetysten lopussa kysymyksiä pohdittavaksi. Näin kuuntelijoita kannustetaan opiskelemaan lisää Raamattua.

Ehdolla vuoden radio-ohjelmaksi

Raamattu kannesta kanteen sai finaalipaikan kaupallisten radioiden äänestyksessä vuoden 2014 radio-ohjelmaksi. Kristillisen Medialiiton vuoden 2005 kristillinen mediateko -palkinto myönnettiin Ilkka Kastepohjalle ja Raamattu kannesta kanteen -ohjelmalle.

Lisätietoa:

Mediakehitysjohtaja Ilkka Kastepohja, p. 0500 540 484
Tiedottaja Annaleena Pakkanen, p. 050 437 2155
Raamattu kannesta kanteen Facebookissa

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä noin 40 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.