Etusivu » Tiedotteet » Media » Sateet siivittivät Rantapallon kävijäennätykseen

Sateet siivittivät Rantapallon kävijäennätykseen

Julkaistu: 18.07.2012 klo 13:37
Julkaisija: Rantapallo

Suomen suurin matkailumedia Rantapallo.fi nousi heinäkuun toisella viikolla kaikkien aikojen kävijäennätykseensä koko maan kärsiessä koleudesta ja sateista.

192 000 uniikkikävijää viikossa

Kylmä kesä näkyy lomailijoiden tavallista vahvempana kaipuuna etelän lämpöön.

- Sää on ollut tämän kesän lomalaisten puheenaihe numero yksi. Nyt etelään tahtovat nekin, jotka muuten viettäisivät kesää omalla mökillään tai kotimaankohteissa. Kohonnut kiinnostus näkyy meillä selkeästi paitsi lukijamäärissä, myös äkkilähtömatkojen kysynnässä sekä Facebook-aktiivisuudessa, kertoo Rantapallon päätoimittaja Riikka Krenn.

Kun ulkona sataa, matkat myyvät

Suosituin Rantapallo.fi:n palveluista on viime hetken matkahintoja vertaileva äkkilähtöhaku.

- Valtaosa matkavarauksista tehdään nykyisin verkossa. Toisin kuin monella muulla alalla, matkailussa heinäkuu ei ole hiljaista aikaa. Yleensä tammikuu on selvästi vilkkain kuukausi, mutta tänä vuonna onnistuimme huonojen säiden avustuksella lyömään tammikuiset ennätykset keskellä kesää, kertoo Rantapallon perustaja ja toimitusjohtaja Jani Uljas.

Oman sivuston matkailu-uutisten, kohdeoppaiden ja hakupalveluiden lisäksi sosiaalinen media on Rantapallon konseptissa vahvasti mukana: matkablogien määrä on tasaisessa kasvussa, kuten myös Facebookin yli sadantuhannen fanin äkkilähtöryhmän jäsenmäärä. Rantapallo toimii aktiivisesti myös mm. Twitterissä ja Pinterestissä.

- Koko vuosi on sujunut meillä erittäin positiivisissa merkeissä, ja nyt ennätysviikko vahvisti Rantapallon asemaa Suomen luetuimpana matkailun erikoismediana. Kehitystyö jatkuu edelleen ja syksyllä on taas odotettavissa mielenkiintoisia uusia palveluita aktiivisille matkaajille, lupaa Uljas.

Rantapallo.fi, viikko 28/2012

• 192 576 eri kävijää (Google Analytics)
  • TNS:n viikkotilastojen sija 33 (TNS-luvut 145 883 eri kävijää, 162 598 selainta)
  • Oindexin viikkotilastojen sija 9