Etusivu » Tiedotteet » Media » Ryder Cup 2016 ja golfin major-kilpailut huipentavat Viasat Sportin ja Viaplayn golf-vuoden 2016

Viaplay

Julkaistu: 04.12.2015 klo 14:00
Julkaisija: Viaplay

Viasat Sport ja Viaplay jatkavat golfin ammattilaisturnausten lähettämistä kattavasti myös vuonna 2016. Viasat Golf -kanava sekä Viaplay esittävät kesällä 2016 yksinoikeudella golfin arvokkaimmista suurkilpailuista US Open, The Open ja PGA Championship -major-turnaukset. Viikoittain torstaista sunnuntaihin parhaaseen katseluaikaan esitettävissä European Tour-kilpailuissa pelaavat muun muassa Suomen seuratuimmat ammattilaispelaajat Mikko Ilonen, Mikko Korhonen ja Roope Kakko. Kesän päätteeksi golf-kansan katse kiinnittyy Ryder Cup -valintoihin ja yksinoikeudella Viasatilla ja Viaplay-palvelussa esitettävään vuoden 2016 Ryder Cupiin.

"Kuluneena vuonna toimme major-turnauksiin jälleen suomenkielisen selostuksen. Amatöörigolfareille Viasat Golf-kanavamme tuo runsaasti myös opetusohjelmia golf-taitojen kehittämiseen ja European Tourilla seuraamme muun muassa Ilosen Mikon taivalta kohti major-menestystä parhaaseen primetime -katseluaikaan. Maailman seuratuin golf-kilpailu Ryder Cup huipentaa koko kauden syksyllä. Pienenä tiiserinä muistuttelemme asiakkaillemme, että Ryder Cup ja jääkiekon World Cup-finaalit muodostavat todellisen megaviikonlopun kanavillamme syys-lokakuun vaihteessa!"

Johannes Leppänen, Toimitusjohtaja, Viasat Finland.

Viasatin ja Viaplayn golf-oikeudet ja ohjelmisto yksinoikeudella vuonna 2016

European Tour:

• Lähetykset viikoittain torstaista sunnuntaihin Viasat Golf-kanavalla ja Viaplay-palvelussa.
  • Englanninkielinen tai suomenkielinen selostus
  • Huippupelaajia kiertueella: Rory McIlroy, Danny Willett, Henrik Stenson, Miguel Angel Jimenez
  • Suomalaiset kiertueella: Mikko Ilonen, Roope Korhonen, Roope Kakko
  • Mikko Ilonen avaa kautensa Abu Dhabin HSBC Golf Championship -turnauksessa 21. tammikuuta.
  • Viasatin ja Viaplayn nykyinen sopimus jatkuu vuoden 2018 loppuun saakka.

US Open 2016

Vuoden 2016 toinen major-kilpailu pelataan Oakmont Country Clubilla, Yhdysvalloissa, 16. - 19. kesäkuuta 2016

• Englanninkielinen selostus Viasat Golf-kanavalla ja suomenkielinen selostus Viasat Sport Finland-kanavalla
  • Hallitseva mestari Jordan Spieth. Maailman parhaat golf-ammattilaiset mukana.
  • Kutsukilpailu, johon suomalaiset tavoittelevat kutsua alkukauden kilpailumenestyksen perusteella.
  • Viasatin ja Viaplayn nykyinen sopimus jatkuu vuoden 2018 loppuun saakka.

The Open 2016

Vuoden 2016 kolmas major-kilpailu pelataan Royal Troon Golf Clubilla, Skotlannissa, 14. - 17. heinäkuuta 2016.

• Hallitseva mestari Zach Johnson. Maailman parhaat golf-ammattilaiset mukana.

PGA Championship 2016

Vuoden 2016 viimeinen major-kilpailu pelataan Baltusrol Golf Clubilla, New Jerseyssä, Yhdysvalloissa, 28. - 31. heinäkuuta 2016.

• Englanninkielinen selostus Viasat Golf-kanavalla ja suomenkielinen selostus Viasat Sport Finland-kanavalla
  • Hallitseva mestari Jason Day. Kaikki maailman parhaat golf-ammattilaiset mukana.
  • Oikeudet jatkuvat vuoden 2018 loppuun saakka.

Ryder Cup 2016:

Ryder Cup 2016 pelataan 27. syyskuuta - 2. lokakuuta Hazeltine National Golf Clubilla, Minnesotassa, Yhdysvalloissa.

• Golf-maailman seuratuin ja odotetuin suurtapahtuma, joka järjestetään joka toinen vuosi.
  • Lähetykset yksinoikeudella Viasatilla ja Viaplayssa.
  • Turnauksessa Pohjois-Amerikan parhaat pelaajat haastavat Euroopan tähtipelaajista kootun joukkueen.
  • Lähetykset suomenkielisellä ja englanninkielisellä selostuksella Viasatin kanavilla ja Viaplayssa.
  • Euroopan joukkueen kapteeni Darren Clarke, Yhdysvaltojen kapteeni Davis Love III.
  • Joukkueisiin valikoituu pelaajat alkuvuoden peliesitysten perusteella sekä kapteenien villikortti-valintojen kautta.

Ladies PGA Tour:

• Lähetykset yksinoikeudella Viasatilla ja Viaplayssa.
  • Englanninkielinen selostus

World Golf Championship, Asian Tour, The Sunshine Tour

• Lähetykset valikoidusti torstaista sunnuntaihin Viasat Golf-kanavalla ja Viaplay-palvelussa
  • Englanninkielinen selostus
  • Viasatin ja Viaplayn nykyinen sopimus jatkuu vuoden 2018 loppuun saakka.

Viasatin golf-lähetykset ovat saatavilla Suomessa kaikkiin kotitalouksiin antenni- ja kaapelitelevisioverkon kanavapaketeissa, laajakaistatelevisiopalveluissa, sekä Viasatin satelliittipaketin tai Viaplay-palvelun kautta. Golf-lähetykset sisältyvät Viasat Kulta, Viasat Sport ja Viaplay Urheilu -paketteihin.

Johannes Leppänen

CEO Viasat Finland & Baltics

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja Internetissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Viaplay AB on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu ilmais- ja maksutelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta ja kolmannen osapuolen verkossa ja se jakelee televisio-ohjelmia jopa Internetissä. MTG on myös Venäjän suurimman itsenäisen televisioyhtiön CTC Median pääomistaja. Lisätietoja on osoitteessa www.mtg.se.