Etusivu » Tiedotteet » Media » Omaelämä.net: kaikki tieto, mitä itsenäistyvä nuori tarvitsee

Samsung Electronics Nordic

Omaelämä.net: kaikki tieto, mitä itsenäistyvä nuori tarvitsee

Julkaistu: 05.09.2013 klo 10:45
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

SOS-Lapsikylä ja Samsung ovat tuottaneet uudet omaelämä.net-verkkosivut, joiden tarkoitus on helpottaa itsenäistyvien nuorten elämää. Nuorten vanhemmille ne kertovat, mitä taitoja kannattaa harjoitella nuorten kanssa jo kotona.

Espoo 5. syyskuuta. Omilleen muuttanut nuori saattaa aluksi tehdä joka päivä jotakin, mitä hän ei ole tehnyt koskaan ennen. Kun ruoka ei ilmesty jääkaappiin itsestään eikä kukaan muistuta vuokran erääntymisestä, tarvitaan neuvoja ja tukea. SOS-Lapsikylä ja Samsung tarjoavat niitä uusilla omaelämä.net-verkkosivuilla.

– Omaelämä.net on jatkoa kansainväliselle I matter -kampanjallemme, jossa halutaan turvata huostaan otetuille lapsille samat lähtökohdat itsenäistymiseen kuin muillakin nuorilla on. Tiedon ja tuen tarve ei kuitenkaan riipu siitä, kenen luota nuori muuttaa omilleen. Siksi omaelämä.net on tarkoitettu kaikille suomalaisille nuorille, kertoo psykologi Hillevi Westman, joka vastaa SOS-Lapsikylässä itsenäistyvien nuorten tukemisesta.

On eri asia muistella nuoruuttaan kuin olla nuori nykyajan Suomessa. Siksi sivuston asiantuntijoina toimi kolme nuorta SOS-lapsikylistä. He päättivät sivuston nimestä ja ulkoasusta, ottivat valokuvat sekä osallistuivat tekstien kirjoittamiseen ja videoiden tekoon.

– Se oli rento kesätyö ja erilaista kuin ruohonleikkuu ja maalaustyöt, joita olen aiemmin tehnyt. Tuntuu hienolta nähdä sivut valmiina. Vaikeinta itsenäisessä elämässä on varmasti raha-asioiden hoitaminen, ja siitä onkin sivuilla paljon asiaa, sanoo sivuston tekemiseen osallistunut 16-vuotias Leo Santonen.

Samsungille omaelämä.net on osa maailmanlaajuista Hope for Youth -ohjelmaa, joka tukee ennaltaehkäisevää työtä lasten ja nuorten hyväksi.

– Nuorille suunnattuja nettisivuja on muitakin, mutta itsenäistymiseen ja oman elämän aloittamiseen keskittyvänä omaelämä.net on ainutlaatuinen. Kotoa muuttavien nuorten vanhemmat saavat sen kautta käsityksen siitä, millaisia haasteita heidän nuorensa kohtaavat ja mitä kaikkea heidän on hyvä tietää ja osata. Monia taitoja voi ja kannattaa harjoitella jo kotona, toteaa Samsungin Suomen markkinointipäällikkö Eva Carrero.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Toni Perez, OS/G Viestintä, toni.perez@osg.fi, p. 0400 630 063

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi, p. 0400 630 049

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden

portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet,

puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna

2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa.

Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon