Etusivu » Tiedotteet » Media » Neljä suomalaista huippu-urheilijaa valittu Suomen Samsung Galaxy Teamiin

Samsung Electronics Nordic

Neljä suomalaista huippu-urheilijaa valittu Suomen Samsung Galaxy Teamiin

Julkaistu: 13.12.2013 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Suomen Samsung Galaxy Teamin urheilijat, jääkiekkoilija Petteri Nummelin, alppihiihtäjä Andreas Romar, freestyle-laskija Jouni Pellinen ja alppihiihtäjä Katja Saarinen haastavat suomalaiset mukaan valmistautumaan Sotshin 2014 talviolympialaisiin.

10. joulukuuta 2013 –Samsung Electronics tekee yhteistyötä neljän suomalaisen olympialaisiin ja paralympiaisiin valmistautuvan huippu-urheilijan kanssa. Olympialaisten fanit pääsevät älypuhelimen tai muun päätelaitteen kautta seuraamaan mitalitoivojen elämää matkalla kohti Sotshia. Urheilijat myös bloggaavat Samsungin olympiasivustolla osoitteessa www.samsung.fi/olympialaiset.

Urheilijoiden inspiroivat tarinat innostavat yleisöä seuraamaan olympialaisia entistäkin tiiviimmin ja rohkaisevat ihmisiä panostamaan myös omaan liikkumiseensa.

Suomen Samsung Galaxy Teamiin kuuluvat:

• jääkiekkoilija Petteri Nummelin
  • alppihiihtäjä Andreas Romar
  • freestyle-laskija Jouni Pellinen
  • alppihiihtäjä Katja Saarinen

- Pelkkä lahjakkuus ei riitä olympialaisissa menestymiseen, vaan siihen tarvitaan ennen kaikkea pitkäjänteistä ja määrätietoista työtä. Me Samsung Galaxy teamiläiset haluamme näyttää kansalle, mitä olympiatason urheilijoilta vaaditaan. Samalla haluamme kannustaa ihmisiä pitämään kiinni unelmistaan, ja tekemään töitä niiden saavuttamiseksi, Samsung Galaxy Teamin kapteeni Petteri Nummelin sanoo.

Samsung Galaxy Team -sovellus

Galaxy S4 Active -puhelin on jokaisen olympiafanin unelmapuhelin. Siihen voi ladata Samsung Galaxy Team -sovelluksen, jonka avulla voi treenata ja vertailla omia tuloksiaan Samsung Galaxy Teamin urheilijoiden kanssa. Sovelluksessa on mahdollisuus verrata esimerkiksi omaa voimakkuuttaan, keuhkojensa tilavuutta ja reaktiokykyään kilpailijoiden ja vaikkapa ystäviensä tuloksiin.

Sovellus on ladattavissa ilmaiseksi Android- ja iOS-käyttöjärjestelmille osoitteessa www.samsung.fi/olympialaiset tai Samsung Appsin, Google Playn tai App Storen kautta.

Samsung Galaxy Team -kotisivut

Urheilijoiden tarinoita pääsee lukemaan Samsung Galaxy Teamin kotisivuilla osoitteessa www.samsung.fi/olympialaiset. Sivustolla on urheilijoiden haastatteluja, treenivinkkejä ja videoita. Lisäksi urheilijat kirjoittavat viikoittain terveisiä blogipäiväkirjaansa. Blogipäivitykset tarjoavat intensiivisen katsauksen olympialaisiin ja Samsung Galaxy Teamin valmistautumiseen kohti olympialaisia ja paralympialaisia.

Toisenlaista näkökulmaa olympialaisiin tarjoaa Suomen suosituimpiin bloggaajiin lukeutuvan Pupulandian Jenni Rotosen blogi. Jenni matkalla Sotshiin -blogissa  antiurheilijaksi tunnustautuva Jenni kommentoi olympialaisia muun muassa muodin ja lifestylen kautta.

Samsungin olympiasivustolle on linkitetty myös Twitter- ja Facebook-päivityksiä, joiden kautta pysyy ajan tasalla urheilijoiden tuoreimmista kuulumisista.

Samsung Galaxy Teamin edesottamuksia voi seurata myös Twitterissä ja Facebookissa.

- Haluamme tarjota kaikille suomalaisille kiinnostavaa sisältöä, tietoa ja inspiraatiota Sotshin 2014 talviolympialaisiin liittyen. Olympialaissivustollamme voi paitsi seurata mitalitoivojemme matkaa kohti voittoa, myös haastaa itsensä valmistautumaan huippukuntoon ennen suurta urheilujuhlaa, Samsungin markkinointipäällikkö Eva Carrero kannustaa.

Kampanjan yhteydessä kaupoissa on käynnissä myös Galaxy S4 Activeen liittyvä kilpailu. Jokaisella kampanjan aikana Samsung Galaxy S4 Active -puhelimen ostavalla on mahdollisuus voittaa tuotteita kultaisesta kontista, jonka sisällön arvo on 25 000 euroa. Jos yksikin Samsung Galaxy Teamin urheilijoista nappaa kultaa, kontin tuotteiden arvo tuplataan. Kampanja jatkuu 23.2.2014 asti.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, p. 0400 630 063

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung olympialaisissa

Samsung osallistui olympialaisiin ensimmäisen kerran Soulissa 1988 paikallisena sponsorina. Vuoden 1998 Naganon talviolympialaisista lähtien yhtiö on toiminut kansainvälisen olympiakomitean yhteistyökumppanina langattomien viestintälaitteiden tuoteryhmässä ja tarjonnut kisaorganisaatiolle oman langattoman viestinnän alustan nimeltään Wireless Olympic Works (WOW) ja matkapuhelimia. Innovatiivisen matkapuhelinteknologian avulla olympiayhteisö pääsee nauttimaan reaaliaikaisesta tiedonkulusta ja interaktiivisesta kommunikaatiosta. Samsung isännöi olympialaisten aikana useita markkinointikampanjoita, joiden avulla ihmiset ympäri maailmaa pääsevät osallisiksi kisajännityksestä mobiililaitteiden avulla. Samsung on sitoutunut toimimaan kansainvälisessä yhteistyössä olympialaisten kanssa vuoden 2016 Rion kisoihin saakka.

Samsung paralympialaisissa

Samsung on kansainvälisen Paralympiakomitean maailmanlaajuinen yhteistyökumppani langattomien viestintälaitteiden tuoteryhmässä. Samsung on tukenut paralympialaisia Torinon 2006 talviparalympialaisista lähtien. Lisäksi Samsung on tukenut Pekingin paralympialaisia vuonna 2008, Vancouverin 2010 talviparalympialaisia sekä Lontoon paralympialaisia 2012. Vuonna 2014 Samsung on Sotshin talviparalympialaisten yhteistyökumppani. Samsung pyrkii tekemään paralympialaisia tunnetummiksi ympäri maailmaa ja jakamaan kisajännitystä ja inspiraatiota langattomien viestintäteknologioidensa avulla.

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki