Etusivu » Tiedotteet » Media » MTV valitsee Ericssonin lähetys- ja mediapalveluihin

Ericsson

MTV valitsee Ericssonin lähetys- ja mediapalveluihin

Julkaistu: 13.08.2014 klo 13:00
Julkaisija: Ericsson

Viisivuotisen sopimuksen myötä Ericsson toimittaa MTV Oy:lle media- ja broadcasting-palveluita, kuten mediahallinnan, lähetystoiminnan  sekä studiotilojen hallinnointiin liittyviä palveluita. Samalla Ericsson perustaa uuden mediakeskuksen Helsinkiin. Uudesta keskuksesta käsin Ericsson palvelee paikallisia ja kansainvälisiä asiakkaitaan.

MTV on vuonna 1957 perustettu suomalainen mediayhtiö, joka tarjoaa uutisia, viihdettä ja muita sisältöjä 24 tuntia vuorokaudessa. Yhtiö on osa ruotsalaista Bonnier-konsernia. MTV Oy:n ja Ericssonin sopimuksen myötä MTV:n 45 broadcast-palvelujen ammattilaista siirtyy Ericssonin palvelukseen.

Heikki Rotko, MTV Oy:n toimitusjohtaja sanoo: ”MTV haluaa broadcasting-toimintonsa strategiseksi kumppaniksi Ericssonin, koska se on vahva, kansainvälinen toimija ja on panostanut voimakkaasti TV-toimialalle. Päätökseen vaikuttivat myös vastaavanlaisesta yhteistyöstä saadut hyvät kokemukset Ruotsista. Siellä TV4 ja Ericsson ovat jo noin viiden vuoden ajan tehneet samankaltaista yhteistyötä.”

“Helsinkiin perustettava mediakeskus vahvistaa Ericssonin TV- ja medialiiketoimintaa entisestään. Aloitimme nopealla kasvukäyrällä olevan lähetysliiketoiminnan Pohjoismaissa vuonna 2007 solmitulla sopimuksella C Moren (entinen Canal+) kanssa”, kertoo Joachim Bergman, Ericssonin lähetys- ja mediahallintapalveluiden kansainvälinen johtaja.

Ericsson on toimittanut lähetys- ja mediapalveluita niinikään Bonnier-ryhmään kuuluvalle ruotsalaiselle TV4:lle jo vuodesta 2009 lähtien. Yritykset ovat perustaneet myös yhteisen teknologian ja liiketoiminnan kehitysfoorumin, jossa molemmat yritykset arvioivat kiinnostavia uusia liiketoiminnan mahdollisuuksia.

Ericsson on merkittävä kansainvälinen TV-lähetyspalveluiden toimija. Joka päivä kaikilla mantereilla ihmiset katsovat Ericssonin 2 500 TV-alan ammattilaisen valmistelemia, hallinnoimia ja lähettämiä TV-ohjelmia. Vuositasolla Ericsson jakelee yli 2,7 miljoonaa tuntia ohjelmaa yli 90 kielellä ja yli 330 TV-kanavalla. Tämän lisäksi toimitamme yli 200 000 tuntia tekstitystä joka vuosi – 80 000 tuntia tästä live-lähetyksessä.

Tämän vuoden toukokuussa loppuun viedyn mediapalveluita tarjoavan Red Bee Median oston myötä Ericssonille siirtyi 1500 media-alan osaajaa sekä mediapalveluita ja toimitiloja Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Espanjassa ja Australiassa.

Joachim Bergman (tavoitettavissa 13.8. kello 14.15 jälkeen)
Lähetys- ja mediahallintapalveluiden johtaja
Ericsson Broadcast and Media Services
Puhelin: 044-299 2074
Sähköposti: joachim.bergman@ericsson.com

Olli Sirkka (tavoitettavissa 13.8. kello 14.15 jälkeen)
Toimitusjohtaja, Ericsson
Puh. 044-299 3062
Sähköposti: olli.sirkka@ericsson.com

Milla Nummenpää (tavoitettavissa 13.8. kello 14.15 jälkeen)
Viestintäjohtaja, Ericsson
Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Liitteenä esite Ericssonin TV- ja mediatoiminnasta sekä esite ja kuva Joachim Bergmanista.

Ericssonin näkemyksiä ja tutkimustietoa liittyen yhteiskuntien verkottumiseen ja urbaanin elämän muuttumiseen:
www.ericsson.com/thinkingahead/networked_society/city-life

Painolaatuiset kuvat ja lähetyslaatuiset videot lehdistön käyttöön:
www.ericsson.com/press

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologioiden ja -palvelujen tarjoaja, joka rakentaa eturintamassa verkottunutta yhteiskuntaa. Meillä on pitkät asiakassuhteet maailman suurimpien teleoperaattorien kanssa, minkä ansiosta ihmiset, yritykset ja yhteiskunnat voivat paremmin hyödyntää mahdollisuuksiaan  ja luoda kestävämpää tulevaisuutta.

Palvelumme, ohjelmistomme ja infrastruktuurimme – erityisesti mobiilin, laajakaistan ja pilviteknologian osalta – auttavat tietoliikenne- ja muita aloja menestymään liiketoiminnassaan, toimimaan tehokkaammin, parantamaan käyttäjäkokemusta ja tarttumaan uusiin tilaisuuksiin.

Yli 110 000 ammattilaistamme sekä asiakkaamme 180 eri maassa tekevät meistä maailmanlaajuisen teknologia- ja palvelujohtajan. Tukemamme verkot yhdistävät yli 2,5 miljardia käyttäjää, ja niiden kautta kulkee 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä. Investoimalla tutkimukseen ja kehitykseen varmistamme, että ratkaisumme ja asiakkaamme pysyvät eturintamassa.

Vuonna 1876 perustetulla Ericssonilla on pääkonttori Tukholmassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 34,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria (227,8 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja New Yorkin NASDAQissa.

Suomen Ericsson työllistää noin 950 osaajaa, ja yrityksen päätoimipiste on Kirkkonummella. Toiminta Suomessa pohjautuu kolmeen vahvaan osaamisalueeseen: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, paikallisia asiakkaita palvelevaan myyntiin ja palveluorganisaatioon, joka keskittyy sekä paikallisiin että kansainvälisiin asiakkaisiin. Suomen Ericsson sijoittui Great Place To Work -organisaation vuoden 2014 Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa sijalle kolme suurten yritysten sarjassa.

www.ericsson.com
www.ericsson.com/news