Etusivu » Tiedotteet » Media » Minne järjestöjen rahat menevät? Katso Enbusken Inhimillisiä Uutisia -livekeskustelu klo 14

Raha-automaattiyhdistys

Julkaistu: 09.06.2014 klo 12:44
Julkaisija: Raha-automaattiyhdistys

Tiedoksi toimituksille:

Pitääkö järjestötyön olla tuottavaa ja miten tuottavuutta voidaan mitata? Tuomas Enbusken vieraana Inhimillisiä Uutisia -livekeskustelussa kaksi kovaa luuta: SPR:n pääsihteeri Kristiina Kumpula ja RAY:n avustuksien valmistelupäällikkö Hilppa Tervonen.

Inhimillisiä Uutisia -livekeskustelut ovat katsottavissa osoitteessa www.inhimillisiäuutisia.fi klo 14. Media on tervetullut seuraamaan suoria keskusteluohjelmia Kaivopihalle (Kaivokatu 10, 2. krs) sekä haastattelemaan vieraita keskusteluohjelmien jälkeen.

Inhimillisiä Uutisia on RAY:n rahoittama, 2.–13.6.2014 toimiva pop up -media. Se nostaa esille 800 järjestön eri puolilla Suomea tekemän työn, jolla on suuri merkitys yhteiskunnalle.

Koo Havumäki: ”Me halutaan, että kehitysvammaisia kuunnellaan”

Pop up -medialla on ollut ensimmäisen toimintaviikkonsa aikana yli 47 000 kävijää. Sivuston suosituin juttu tähän mennessä on videoreportaasi radiotoimittaja ja räppäri Koo Havumäestä. Siinä hän esittelee työpaikkansa ja idolinsa eikä säästele sanoja arvioidessaan Cheekin laulutyyliä (ks. http://youtu.be/DNJbjyjcFBY).

Havumäki juonsi myös livekeskustelun, jossa hän haastoi työministeri Lauri Ihalaisen ja S-ryhmän henkilöstöjohtaja Antero Leväsen miettimään kehitysvammaisten oikeutta itsenäiseen asumiseen ja työpaikkaan (ks. www.youtube.com/watch?v=nPlLTWqA1Cc&feature=share).

Loppuviikon keskusteluohjelmat ovat seuraavat:

Ti 10.6. klo 14

Tiistain keskusteluohjelman sijasta toimitus jalkautuu kaupungille.

Ke 11.6 klo 14: "Pultsareiden pesula"

Toimittaja Pirjo Kauppinen saa vieraakseen harvoin yhdessä esiintyneen duon: lääketieteen tohtorit, kansalaisaktivistit Ilkka ja Vappu Taipaleen. Yhdessä he avaavat alkoholisoituneiden asunnottomien maailmaa.

To 12.6. klo 14: "Miten tästä eteenpäin?”

Lorenz Backman ja vieraat: 25 vuotta mielenterveysjärjestöissä vapaaehtoistyötä tehnyt ydinvoimalan työntekijä Jukka Virta ja rankan lapsuuden elänyt räppäri Mercedes Bentso (Linda-Maria Roine) miettivät, mikä saa mielen solmuun ja ennen kaikkea, miten siitä selvitään.

Pe 13.6. klo 14: "Valmistaudu bikinikauteen”

Jenni Pääskysaaren vieraina syömishäiriöiden asiantuntija Pia Charpentier ja mallivaatimuksille aikoinaan New Yorkissa piupaut antanut Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen.

Ilmoittautumiset seuraamaan livekeskusteluja:
Simo Parviainen, 040 5424 178, simo.parviainen@activearkjwt.com

Inhimillisiä Uutisia, päätoimittaja Riikka Kämppi, 040 572 9733, rkamppi@gmail.com
RAY, avustustoiminnan viestintäpäällikkö Niclas Kourula, 040 820 1829, niclas.kourula@ray.fi
RAY, viestinnän kehityspäällikkö Marja Konttinen, 040 678 6993, marja.konttinen@ray.fi

Toimitus: 040 2435073 toimitus@inhimillisiauutisia.fi
Twitter: @IU_toimitus, #inhimillisiäuutisia