Etusivu » Tiedotteet » Media » Mies joka ampui Lucky Luken – Lucky Luke 70-vuotisjuhlajulkaisu

Egmont Kustannus

Mies joka ampui Lucky Luken – Lucky Luke 70-vuotisjuhlajulkaisu

Julkaistu: 14.10.2016 klo 13:53
Julkaisija: Egmont Kustannus

Mies joka ampui Lucky Luken

Lucky Luke 70-vuotisjuhlajulkaisu

Eräänä myrskyisenä iltana Lucky Luke saapuu sateen pieksämään Froggy Townin kaivoskaupunkiin, jossa hän joutuu keskelle kullankaivajien, intiaanien ja kaupunkia hallitsevan Bone-klaanin välienselvittelyä.

Mies joka ampui Lucky Luken on ranskalaisen sarjakuvataiteilija Matthieu Bonhommen upea tribuutti tänä vuonna 70 vuotta täyttävälle sarjakuvasankarille. Tämä albumi on synkempi ja realistisempi, mutta sitäkin kiehtovampi versio yksinäisen cowboyn seikkailuista.

Lucky Luke

Lucky Luken loi vuonna 1946 belgialainen sarjakuvataitelija Morris. Sarjan käsikirjoittajana toimi monta vuotta Asterixin tekijänäkin tunnettu ranskalainen René Goscinny. Morrisin kuoltua vuonna 2001 Lucky Luke -sarjaa on jatkanut ranskalainen sarjakuvataiteilija Achdé.

Lucky Luke on yksi tunnetuimmista ja menestyneimmistä belgialais-ranskalaisen koulukunnan sarjakuvista. Kaikki Lucky Luke -albumit on käännetty suomeksi.

Mies joka ampui Lucky Luken

Ilmestyy 26.10.2016, ISBN 978-952-233-982-9, 64 sivua, nid.

Lisätietoja Jukka Torvinen, jukka.torvinen@egmont.fi

Arvostelukappaleet Marja-Riikka Parviainen, marja-riikka.parviainen@egmont.fi

Egmont on Pohjoismaiden johtava mediayhtiö, jolla on toimintaa 30 maassa ja 6600 työntekijää. Mediamaailmaamme kuuluu elokuvia, TV:tä, elokuvateattereita, lehtiä, kirjankustannusta, striimauspalveluita, oppikirjakustannusta, pelikonsoleita sekä digitaalisia yhteisöjä, sovelluksia ja pelejä sekä lukuisia osaomisteisia yrityksiä. Julkaisemme yli 700 lehteä, lastenkirjoja, lähetämme päivittäin 154 tuntia televisio-ohjelmaa, julkaisemme 2200 uutta kirjaa vuosittain, julkaisemme elokuvan viikossa, myymme PlayStationia – ja paljon muuta. Egmont on kaupallinen konserni, jonka liikevaihto oli vuonna 2015 1,6 miljardia euroa. Lahjoitamme vuosittain yli 10 miljoonaa euroa lasten ja nuorten elämän parantamiseksi. Korkealaatuinen sisältö ja digitaalinen innovaatio kiteytyvät sloganissamme – We bring stories to life. Lisätietoja Egmontista: www.egmont.com ja www.egmont.fi