Etusivu » Tiedotteet » Media » Medialähetys Sanansaattajat käy juhlavuoteen uudistunein ilmein

Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetys Sanansaattajat käy juhlavuoteen uudistunein ilmein

Julkaistu: 28.01.2013 klo 07:45
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) aloittaa 40-vuotisjuhlavuotensa uudistuneella visuaalisella ilmeellä. Medialähetysjohtaja Juha Auvisen mukaan Sansa profiloituu yhä vahvemmin järjestöksi, joka hyödyntää nykyaikaista teknologiaa lähetyskäskyn toteuttamisessa. Mobiiliviestimet, internet, radio ja televisio tavoittavat suuria ihmisjoukkoja kustannustehokkaasti ja silti henkilökohtaisesti.

– Tätä viestittää myös Sansan uusi tunnus. Logossa voi nähdä tähtimäisen ristin, tuikkivan lähettimen ja kuuluvuusalueen tai vaikka satelliittilautasen, taustoittaa logon pääsuunnittelija, mediatoimittaja Sami Heinomo.

Visuaalisen ilmeen uusi pääväri on lämmin oranssinpunainen. Väri symboloi aktiivisuutta ja sitä, että lähetys on käynnissä tai laite on päällä. Uusi muoto- ja kuvamaailma tarjoavat Sami Heinomon mukaan ikkunoita lähetystyöhön. Visuaalinen ilme on luotu yhteistyössä mainostoimisto Intro Designin kanssa.

Painopisteenä Aasia ja suurkaupungit

– Sansa on edelleen evankeliumi- ja rukouskeskeinen, rohkeasti. Kun järjestö sai vuonna 1973 alkunsa, perustajat olivat rohkeita nuoria aikuisia. Toivomme, että uusi, nuorekas ilme madaltaa tämän päivän nuorten kynnystä tutustua medialähetystyöhön, Juha Auvinen sanoo.

Sansan tavoitteena on tarjota evankeliumi kahdelle miljardille ihmiselle vuoteen 2015 mennessä. Työ suuntautuu yhä enemmän Aasian suurkaupunkeihin. Aasiassa asuu suurin osa maailman ei-kristityistä.

– Uusilla viestimillä sekä radiolla ja televisiolla voimme välittää toivoa ihmisten arkeen, suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen. Jumalan sana synnyttää uskoa ja toivoa ja antaa ihmisarvon.Se saa ihmiset myös toimimaan hyvän ja oikeudenmukaisuuden puolesta, Juha Auvinen muistuttaa.

Ulkoasu-uudistus jatkuu helmikuussa, jolloin on Sansan julkaiseman Lähde-lehden vuoro. Myös verkkosivut www.sansa.fi uudistuvat juhlavuoden aikana.

Lisätietoa ja valokuvia:
Tiedottaja Annaleena Pakkanen, p. 050 437 2155, annaleena.pakkanen@sansa.fi

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä 43 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.