Etusivu » Tiedotteet » Media » Kutsumuistutus: Tervetuloa Tytön tie -kirjan julkistamistilaisuuteen aamukahvin merkeissä!

Kirjapaja

Kutsu.
Julkaistu: 28.09.2015 klo 14:43
Julkaisija: Kirjapaja

Aika: to 1.10.2015 klo 9

Aamukahvitarjoilu alkaen klo 8.30

Paikka: Tony’s Deli, Street bar, Bulevardi 7, 00100 Helsinki.

VP 29.9. mennessä: ilmo@kirjapaja.fi tai Marja-Liisa Saraste 09 6877 4568

REETTA MERILÄINEN: Tytön tie

Polvijärven evakkoperheessä varttui pikkuvanha, syntyjään utelias maalaistyttö. Elettiin pyhämekkojen, kunnan monojen, lanttukukon ja hyvien työimmeisten aikaa. Tytön tie kulki Helsinkiin ja eri puolille maailmaa, piireihin, joita maalaiskylässä ihmeteltiin, kadehdittiin ja naureskeltiinkin. Sillä aikaa Suomi muuttui: avautui ja sulkeutui, vaurastui ja köyhtyi. Sen arvoja kyseenalaistettiin, niin kuin tytönkin.

Reetta Meriläisen tie toimittajakoulun johtajaksi, päätoimittajaksi ja urheilun miehiseen maailmaan on ollut antoisa ja opettavainen, hauskakin. Vastasiko elämä paremmissa piireissä lopulta kuvitelmia?

Reetta Meriläinen vietti lapsuutensa 1950-luvun Pohjois-Karjalassa. Sittemmin hänestä tuli helsinkiläinen toimittaja, äiti ja isoäiti, kulttuuri- ja urheiluhullu. Toimittajana hän on työskennellyt muun muassa Helsingin Sanomien päätoimittajana ja Sanomien toimittajakoulun johtajana. Nykyään hän on aktiivisesti mukana Naisten Pankin toiminnassa.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy julkaisee vuosittain noin 150 uutta nimikettä.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki