Etusivu » Tiedotteet » Media » Ilmoittautuminen Oulun Musiikkivideofestivaalien kotimaiseen kilpailuun avattu

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Ilmoittautuminen Oulun Musiikkivideofestivaalien kotimaiseen kilpailuun avattu

Julkaistu: 10.05.2016 klo 14:15
Julkaisija: Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Ilmoittautuminen Oulun Musiikkivideofestivaalien kotimaiseen kilpailuun on avattu. Oulun Musiikkivideofestivaalit ry:n hallinnoimaan kilpailuun saavat osallistua suomalaisten tekijöiden suomalaisille artisteille ja yhtyeille ohjaamat musiikkivideot. Festivaalin kivijalkana toimiva kilpailu järjestetään 23. kerran, ja siihen voivat osallistua videot, joita ei ole aiemmin esitetty festivaalilla.

Musiikkivideoiden viimeinen jättöpäivä on maanantai 6. kesäkuuta. Kisan ilmoittautuminen ja lisätiedot: omvf.net

Kilpailuun saapuneet musiikkivideot jaetaan esiraadituksen perusteella kilpailu- ja katselmusnäytöksiin, jotka esitetään festivaalin aikana 24.–28. elokuuta Kulttuuritalo Valveella ja Snooker Timessa.

Voittajat kukitetaan festivaalin palkintojuhlassa Pumpeligaalassa lauantaina 27. elokuuta. Pumpelipalkintojen saajat valitsee riippumaton tuomaristo.

Kilpasarjan videoiden ohjaajat kisaavat pääpalkinnosta Kultapumpelista jonka voittaja saa 2500 euron rahapalkinnon. Nuori lupaava ohjaaja palkitaan Teinipumpelilla. Mukana ovat myös viime vuonna lanseeratut kuvaajille ja jälkityön tekijöille suunnatut tunnustukset. Paras kuvaus palkitaan Linssipumpelilla ja ansiokkain jälkityö Postpumpelilla. Lisäksi tuomaristo palkitsee neljä ansioitunutta ohjaajaa kunniamaininnoin. Kaikki kilpailuun lähetetyt videot osallistuvat lisäksi yleisöpalkinnon eli Kansanpumpelin jahtiin.

Kotimaisessa kilpailussa musiikkivideo nähdään omana genrenään: musiikkikappaleeseen tehtynä kuvateoksena, jolla on kiistaton merkitys musiikin markkinoinnissa. Kilpailun lähtökohdat ovat musiikin visuaalisessa toteutuksessa.

Musiikkivideoiden siirryttyä televisiosta internetin videopalveluihin Oulun Musiikkivideofestivaalit pitää tärkeänä esittää musiikkivideoita valkokankaalla ainakin kerran vuodessa.

Oulun Musiikkivideofestivaaleja vietetään 24.–28. elokuuta osana Oulun juhlaviikkoja. Tapahtuman ohjelmisto julkaistaan kesäkuussa.

Pressikuvia: omvf.net/en/press/gallery

Lisätiedot: