Etusivu » Tiedotteet » Media » Ericsson: vuonna 2020 verkossa 15 miljardia videoita näyttävää laitetta

Ericsson

Ericsson: vuonna 2020 verkossa 15 miljardia videoita näyttävää laitetta

Julkaistu: 09.04.2014 klo 08:00
Julkaisija: Ericsson

Ericssonin arvion mukaan vuoteen 2020 mennessä maailmassa on yli 8 miljardia mobiililaajakaistaliittymää ja 1,5 miljardia kotia, joissa on käytössä digitaalinen TV. Lisäksi yli 50 miljardia laitetta on yhdistetty mobiiliverkkoihin, ja näistä laitteista 15 miljardia pystyy näyttämään videokuvaa.

Ericssonin ennuste hahmottelee TV- ja media-alan kehittymistä seuraavien kuuden vuoden aikana. Ericssonin mukaan TV-markkinoiden koko vuoteen 2020 mennessä on 750 miljardia Yhdysvaltain dollaria.

Ericsson ennustaa, että vuoteen 2020 mennessä kehittyneillä markkinoilla kuten Länsi-Euroopassa ja Yhdysvalloissa:

1. Verkottuneesta yhteiskunnasta tulee totta. Esimerkiksi television katselukokemus muuttuu, kun verkossa on 15 miljardia videota käyttävää laitetta. Mobiililaajakaista on olennainen osa elämää kaikkialla ja tärkeä, elämää helpottava apu kehitysmaissa.
  2. Verkkosisällön ja -palveluiden niputtaminen tarjoaa uusia mahdollisuuksia liiketoimintaan. Kuluttajat arvostavat yksinkertaisuutta ja yhtä laskua. Laajakaistan kohdalla on kuitenkin mahdollista erotella laajakaistayhteys ja verkossa kulutettava sisältö toisistaan.
  3. Nettivideopalvelut ovat kaikkien saatavilla. Nettivideopalveluiden (OTT, over the top) jakelusta tulee kaikille TV-palveluntarjoajille ja TV-sisällön omistajille sopiva tapa tavoittaa kuluttajat ja parantaa vakiintuneita jakelualustoja.
  4. On-demand-palvelut tulevat tasavertaisiksi suorien lähetysten ja perinteisen television kanssa. Kuluttajat arvostavat on-demand-palveluiden käyttömukavuutta, ja on-demandin käyttö nousee 50 prosenttiin TV:n kokonaiskulutuksesta.
  5. Uudet tulokkaat kasvattavat investointeja. Laajakaistakapasiteetin kasvaessa, kattavuuden parantuessa ja verkkoon yhdistettyjen laitteiden määrän lisääntyessä vahva laite- tai sosiaalinen ekosysteemi voi nousta merkittäväksi TV-toimijaksi.
  6. TV-markkinoiden tuotot kasvavat 750 miljardiin Yhdysvaltain dollariin viime vuoden 530 miljardista dollarista. Voittojen jakautuminen kuitenkin muuttuu sisällön omistajien, jakelijoiden, TV-palvelujen tuottajien ja verkontarjoajien välillä erityisesti siksi, että brändit panostavat markkinointiin.

“Totutut kaavat TV-alalla ovat muuttumassa. Tulevaisuus ei ole varma, mutta suunta ja trendit ovat selkeitä. Olemme yhdistäneet laajan TV-markkinoiden ymmärryksemme ja asiantuntijuutemme kattavaan kvantitatiiviseen tutkimukseen auttaaksemme asiakkaitamme kohtaamaan haasteet ja tarttumaan mahdollisuuksiin ja siten palvelemaan mahdollisimman hyvin kuluttajia tällä nopeasti kehittyvällä alalla”, sanoo Ericssonin Support Solutions -liiketoimintayksikön johtaja Per Borgklint.

Ericssonin näkemys TV- ja media-alan tilasta vuonna 2020 perustuu yli kuuden kuukauden tutkimukseen sekä sisältää tilastollista dataa ja yksilöille, kohderyhmille, alan toimijoille ja kuluttajille tehtyjä yksityiskohtaisia kyselyitä ja haastatteluita.

MATERIAALIA MEDIALLE

Ericssonin tiedotteita, kuvia ja videoita NAB 2014 -mediatapahtumasta Las Vegasissa:
www.ericsson.com/thecompany/press/mediakits/nab2014

Milla Nummenpää
Viestintäjohtaja, Ericsson
Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologioiden ja -palvelujen tarjoaja, joka rakentaa eturintamassa verkottunutta yhteiskuntaa. Meillä on pitkät asiakassuhteet maailman suurimpien teleoperaattorien kanssa, minkä ansiosta ihmiset, yritykset ja yhteiskunnat voivat paremmin hyödyntää mahdollisuuksiaan  ja luoda kestävämpää tulevaisuutta.

Palvelumme, ohjelmistomme ja infrastruktuurimme – erityisesti mobiilin, laajakaistan ja pilviteknologian osalta – auttavat tietoliikenne- ja muita aloja menestymään liiketoiminnassaan, toimimaan tehokkaammin, parantamaan käyttäjäkokemusta ja tarttumaan uusiin tilaisuuksiin.

Yli 110 000 ammattilaistamme sekä asiakkaamme 180 eri maassa tekevät meistä maailmanlaajuisen teknologia- ja palvelujohtajan. Tukemamme verkot yhdistävät yli 2,5 miljardia käyttäjää, ja niiden kautta kulkee 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä. Investoimalla tutkimukseen ja kehitykseen varmistamme, että ratkaisumme ja asiakkaamme pysyvät eturintamassa.

Vuonna 1876 perustetulla Ericssonilla on pääkonttori Tukholmassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 34,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria (227,8 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja New Yorkin NASDAQissa.

Suomen Ericsson työllistää noin 950 osaajaa, ja yrityksen päätoimipiste on Kirkkonummella. Toiminta Suomessa pohjautuu kolmeen vahvaan osaamisalueeseen: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, paikallisia asiakkaita palvelevaan myyntiin ja palveluorganisaatioon, joka keskittyy sekä paikallisiin että kansainvälisiin asiakkaisiin. Suomen Ericsson sijoittui Great Place To Work -organisaation vuoden 2014 Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa sijalle kolme suurten yritysten sarjassa.

www.ericsson.com
www.ericsson.com/news