Etusivu » Tiedotteet » Media » Digitan @450-laajakaistaverkon suosio kasvaa vauhdilla

Digitan @450-laajakaistaverkon suosio kasvaa vauhdilla

Julkaistu: 10.11.2008 klo 14:20
Julkaisija: Digita Oy

Uusia päätelaitteita markkinoilla

Digitan langaton @450-laajakaistaverkko kasvattaa suosiotaan vauhdilla. Verkko palvelee jo yli 10 000 käyttäjää, ja liittymien suosio kasvaa jatkuvasti. @450 on mobiili laajakaista, jonka voi ottaa mukaan ja jota voi käyttää myös matkan aikana. Nyt markkinoille on tullut @450-verkkoon myös uusi näppäränkokoinen USB-modeemi.

Viestintäviraston markkinakatsauksen (2/2008) mukaan mobiililaajakaistaliittymät löivät itsensä läpi vuoden 2007 loppupuolella.

"Langattoman laajakaistan kasvu jatkuu vahvana. Tätä kasvua Digitan @450-laajakaistaverkko tukee mainosti aitona mobiilina laajakaistana, jolla on lähes valtakunnallinen peittoalue. @450-laajakaista on paras vaihtoehto erityisesti haja-asutusseuduilla ja vapaa-aikaan, kuten mökeille ja veneeseen. Yrityskäytössä @450-verkko on avannut joustavien ominaisuuksiensa vuoksi uusia mahdollisuuksia monille eri liiketoiminta-alueille, kuten esimerkiksi sairaanhoitoon, logistiikkaan ja viranomaiskäyttöön", sanoo liiketoimintajohtaja Juha Malmberg Digitasta.

Uusia päätelaitteita

Nyt markkinoille on tullut @450-verkossa toimiva USB-modeemi. Se on pieni, näppäränkokoinen ja kulkee helposti mukana, missä ikinä @450-verkon käyttäjä liikkuukin. Se on kooltaan vain 93 mm x 33 mm x 17,5 mm ja painaa 80 grammaa. USB-liitännän avulla se sopii lähes kaikkiin markkinoilla oleviin tietokoneisiin. Ohessa kuva päätelaitteesta. Syksyn aikana saataville on tullut myös TeleWellin WLAN-reititin, jonka avulla @450-laajakaistayhteyden voi jakaa useammalle tietokoneelle langattomasti.

Väestöpeitto jo yli 90 prosenttia Digita toimii @450-verkon verkko-operaattorina ja vuokraa verkon kapasiteettia kaikille palveluntarjoajille yhtäläisin ehdoin. @450-verkko tarjoaa langattoman laajakaistan niin yritys- kuin kotikäyttöönkin. Verkko kattaa jo nyt yli 90 % Suomen väestöstä ja loma-asutuksesta. Vuoden 2009 loppuun mennessä @450-laajakaistaverkon väestöpeitto on 99 prosenttia.

liiketoimintajohtaja Juha Malmberg, Digita Oy, p. 0400 237 553,
etunimi.sukunimi@digita.fi.

Digita Oy on Suomen johtava langattomien viestintäverkkojen verkko-operaattori sekä merkittävä tietoliikenneverkkojen ja verkkoinfrastruktuurin kehittäjä. Digitan asiakkaita ovat tv- ja radioyhtiöt, mobiili- ja laajakaistaoperaattorit sekä mediayhtiöt.

www.digita.fi