Etusivu » Tiedotteet » Media » 45-VUOTIAS KREAB ON JÄLLEEN KREAB

Julkaistu: 30.01.2015 klo 09:30
Julkaisija: Kreab

45-VUOTIAS KREAB ON JÄLLEEN KREAB

Vuonna 1970 kolmen miehen viestintätoimistona Tukholmassa perustettu Kreab on 45 vuodessa kasvanut konserniksi, jonka palveluksessa työskentelee 400 viestinnän asiantuntijaa Suomen lisäksi yli 25 maassa. Pohjoismaiden suurimman viestintätoimiston nimi lyhenee nyt Kreab Gavin Andersonista takaisin alkuperäiseen asuunsa ja on nyt Kreab.

Kreab teki mittavan kasvuloikan vuonna 2009, kun Gavin Anderson liitettiin Kreabiin. Nimeksi tuli tuolloin Kreab Gavin Anderson. ”Yhdistäminen on nyt saatettu täysin valmiiksi, ja voimme palauttaa vakiintuneen brändinimemme viralliseen käyttöön kaikilla markkinoilla. Tämä sopii hyvin merkkivuoteemme,” sanoo Kreabin perustaja ja pääomistaja Peje Emilsson, joka työskentelee konsernin hallituksen puheenjohtajana. Kreab-nimi tulee käyttöön helmikuun alusta lukien.

Toimistoja Kreabilla on lähes joka puolella planeettaa, Madridista Pekingiin ja Canberraan, Rio de Janeirosta Lontooseen ja Moskovaan. Washingtonissa Kreabin toimistoa vetää Capitol Hillin ainoa suomalaistaustainen viestijä Tapio Christiansen. Kansallisuuksia Kreabissa on 40.

Pohjoismaiden lisäksi Kreabilla on erityisen vahva asema Brysselissä, jossa työskentelee noin viisikymmentä kreabilaista. Heidän joukossaan on entisiä ministereitä ja muun muassa entinen EU:n kilpailuviraston johtaja. Helsingissä Kreabissa työskentelee 20 viestinnän asiantuntijaa.

”Mitä lyhyempi nimi, sen parempi”, vahvistaa Kreabin Suomen-yhtiön hallituksen puheenjohtaja Matti Saarinen. ”Viestinnän tarve vain kasvaa, samoin kansainvälinen verkostomme, joka on pohjoismaiselle viestintäyritykselle poikkeuksellisen laaja. Se mahdollistaa nopean ja tehokkaan palvelun suomalaisillekin yrityksille eri puolilla maailmaa.”

Lisätietoa: matti.saarinen@kreab.com 040 50 50 667, http://www.kreab.com/

Kreab on Pohjoismaiden suurin viestintätoimisto. Olemme erikoistuneet yritys-, yhteisö- ja talousviestintään sekä vaikuttajaviestintään. Toimimme viidellä mantereella ja yhteensä 25 maassa.