Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Ystävänpäiväkysely paljastaa: Loma sytyttää seksihalut

Finnmatkat

Ystävänpäiväkysely paljastaa: Loma sytyttää seksihalut

Julkaistu: 12.02.2015 klo 11:55
Julkaisija: Finnmatkat

70 prosenttia suomalaisista viihtyy lomalla petipuuhissa arkea enemmän, paljastaa Finnmatkojen ystävänpäiväkysely. Suurin osa kyselyyn vastanneista matkustaisi rakkaansa kanssa mieluiten paratiisimaisemiin, Malediiveille tai Mauritiukselle.

Romanttisella lomalla tärkeintä on mahdollisuus rentoutumiseen, rauhoittumiseen ja puolisosta nauttimiseen, kertoo Finnmatkojen ystävänpäiväkysely. Yli 70 prosenttia 1098 vastaajasta arvostaa eniten edellä mainittuja asioita romanttisella lomalla.

Rentoutuminen ja yhteinen aika vain oman rakkaan kanssa saa lemmen leiskumaan, sillä 70 % vastaajista kertoi harrastavansa lomalla enemmän seksiä kuin arkena. Siksi myös hotellilla on merkitystä loman valinnassa – 11 prosenttia vastaajista mainitsee korkeatasoisen hotellin olevan tärkein pariskuntaloman valintakriteeri. Kulinaristiset nautinnot saavat yhdeksän prosenttia vastaajista puolelleen. Ehkä hieman yllättäenkin vain viisi prosenttia vastaajista pitää tärkeimpänä romanttisen loman kriteerinä sitä, että hotelli toivottaa tervetulleeksi vain aikuiset lomailijat.

Joskus yhteinen aika oman murun kanssa innoittaa myös pitkällisiin tulevaisuudensuunnitelmiin, sillä lähes yhdeksän prosenttia vastaajista on kosinut rakkaintaan lomamatkalla. Yli 17 % vastaajista on harkinnut lomakosintaa.

Sydämeen ei mahdu kahta ämmää, sanotaan. Romanttisten lomakohteiden kärkeen ämmät kuitenkin kiilaavat: 72 % ei ole koskaan yllättänyt rakkaintaan lomamatkalla, mutta jos yllättäisi, matkakohde olisi Malediivit tai Mauritius.

Romanttisten lomien TOP 5 -kohteet:

1. Malediivit (24 %)
2. Mauritius (19 %)
3. Thaimaa (13 %)
4. Kreikka (11 %)
5. muu kohde: rakkauden kaupungit, kuten Rooma ja New York (8 %)

Ystävänpäiväkysely tehtiin Finnmatkojen Facebook-sivuilla ja Finnmatkojen ”Kysy matkailusta” -palstalla Vauva.fi-foorumilla 5.9.2.2015. Kyselyyn vastasi 1098 henkilöä, joista 89 prosenttia oli naisia ja 11 prosenttia miehiä. Vastaajista 32 % oli 3039-vuotiaita, 24 prosenttia 4049-vuotiaita, 22 prosenttia 2029-vuotiaita ja 14 prosenttia 5059-vuotiaita.

Lisätietoja: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Jenita Sillanpää, p. 030 360 304

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 33 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.