Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Ysitien asiaa ajavan Pro Ysitie -yhdistyksen toiminnanjohtaja vaihtuu

Valkeakosken Seudun Kehitys Oy

Ysitien asiaa ajavan Pro Ysitie -yhdistyksen toiminnanjohtaja vaihtuu

Julkaistu: 07.08.2014 klo 16:21
Julkaisija: Valkeakosken Seudun Kehitys Oy

Jyväskylässä 7. elokuuta pidetyn Pro Ysitie -yhdistyksen vuosikokouksen yhteydessä uudeksi toiminnanjohtajaksi kutsuttiin Akaan kaupungin vastuuyritysasiamies Risto J. Rantala Valkeakosken Seudun Kehitys Oy:stä. Rantala tulee hoitamaan toiminnanjohtajan tehtävää oman päätoimensa ohella. Tehtävästä luopuu Pauli Salminen, joka siirtyy Forssan seudun kehitysyhtiön vetäjäksi. Salminen hoiti tehtävää yli viiden vuoden ajan.

Yhdistyksen hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jyväskylän kaupunginjohtaja Markku Andersson ja varapuheenjohtajina toimivat kansanedustaja Markku Rossi Kuopiosta sekä kehitysjohtaja Pekka Sundman Turun kaupungilta. Muut hallituksen jäsenet edustavat tietä tasapuolisesti.

Pro Ysitie ry on vuonna 2009 Tampereella perustettu valtakunnallinen, valtatie 9 edunvalvontaan keskittyvä yhdistys, jonka jäseniä ovat kaikki tien vaikutuspiirissä olevat kunnat ja yhtymät. Toiminnan tarkoituksena on nostaa tämän merkittävän poikittaisväylän arvostusta ja lisätä sen liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta. Yhdistyksen vuosikokouksessa kuultiin europarlamentaarikko Henna Virkkusen puheenvuoro "Ysiväylä poikittaisen Suomen kehittämisen yhdistäjänä ja osana eurooppalaista liikenneverkkoa".

Toiminnanjohtajana aloittava Rantala on ollut mukana yhdistyksen hallituksessa Etelä-Pirkanmaan kuntien edustajana yhdistyksen perustamisesta lähtien. Rantala pitää hänelle uskottua tehtävää mielenkiintoisena ja uskoo uuden toimensa sopivan hyvin nykyisen päätyön oheen.

”Aion syksyn ja talven mittaan ottaa koko tien ”haltuun” vierailemalla Itä-Suomessa ja tapaamalla muun muassa Tampereen ja Turun johtoa” Rantala lupaa.

Työsarkaa riittää siis koko ysitien kehityskäytävän mitalla.

Lisätiedot:

Risto J. Rantala
p. 040-3356086
risto.rantala@vaske.fi
www.proysitie.fi

Pro Ysitie -yhdistys kannustaa aktiiviseen, byrokratian muurit murtavaan yhteistyöhön maan tärkeimmän sisämaan väylän kehittämiseksi. Yhdessä toimien kehityskäytävän vetovoimaisuus kasvaa yritysten, investoijien, matkailijoiden ja asukkaiden parhaaksi.