Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Yhä useammat lapset oppivat uimaan lomalla

Finnmatkat

Yhä useammat lapset oppivat uimaan lomalla

Julkaistu: 18.12.2015 klo 09:00
Julkaisija: Finnmatkat

Finnmatkojen asiakkaat opettavat lapsiaan uimaan lomalla, osoittaa uusi kysely, johon vastasi 1300 suomalaista. Uimakoulujen korkean kysynnän vuoksi matkanjärjestäjä avaa nyt lisää perhehotelleja, joissa lapset voivat osallistua ammattilaisten pitämille uimatunneille.

Uimakoulujen määrä kasvaa kahdeksasta kymmeneen, minkä ansiosta perheiden on helpompi päästä mukaan kesälomien aikana. Uusien uimakoulujen myötä 4 800 lapsella on mahdollisuus saada ammattimaista uimaopetusta ja osallistua tunneille turvallisessa ympäristössä.

– Uimakoulumme ovat olleen niin suosittuja, ettei kaikille lapsille ole aina ollut tilaa. Siksi laajennamme nyt konseptia, joten myös Rodoksella ja Kyproksella lomailevilla perheillä on mahdollisuus kokeilla uimakoulua, sanoo Finnmatkojen viestintäpäällikkö Julia Melnik.

Melnikin mukaan uimakoulujen suuri suosio liittyy vahvasti suomalaisten perheiden kiireiseen elämään, jossa on vaikea löytää aikaa uimaan menemiseen. Kysyttäessä lomalla tapahtuvan uimaopetuksen suurinta etua puolet suomalaisista perheistä valitsi juuri vaihtoehdon "enemmän aikaa".

– Monet lapset voittavat uimiseen liittyvän alkuvaiheen pelkonsa lomalla hyvien puitteiden ansiosta. Uimaan oppimiseen tarvitaan vähän aikaa ja miellyttävä uintiympäristö, ja tätä perhehotellit voivat tarjota perheille, toteaa Melnik.

Finnmatkat on niin varma lasten oppimisesta uimaan kahden viikon loman aikana, että matkanjärjestäjä lupaa rahat takaisin, elleivät uimatunnit tuota tulokseksi uimataitoa.

Uimakouluja järjestetään Finnmatkojen suurimmissa Blue Village Family Life -perhehotelleissa Kreetalla, Kosilla, Rodoksella (x 2), Samoksella, Sardiniassa, Kyproksella, Gran Canarialla, Mallorcalla ja Turkissa.

Tietoa uimakouluista

• Avoimia lapsille 5-vuotiaista alkaen
  • Ohjaajina toimivat Aquaworksin sertifioidut opettajat
  • Tunneilla opetellaan selällään kellumista, selkäuintia, rintauintia sekä sukeltamista syvässä vedessä
  • Hinta: 55e lasta kohden viikossa, 5 kestoltaan 45 minuutin oppituntia
  • Uimataitotakuu. Jos lapsi ei opi uimaan kahden viikon kurssin aikana, rahat voidaan palauttaa
  • Nuoremmille lapsille on tarjolla "Splash & Play" -opetusta, joka valmistaa heitä todelliseen uimaan oppimiseen

Kuvia

Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p. 030 360 304

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.