Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » VR Groupin toimitusjohtaja vaihtuu

VR Groupin toimitusjohtaja vaihtuu

Julkaistu: 06.06.2016 klo 12:01
Julkaisija: VR Group

Mikael Aro on irtisanoutunut VR Groupin toimitusjohtajan tehtävästä siirtyäkseen kansainvälisen yhtiön palvelukseen. Toimitusjohtaja Arolla on kuuden kuukauden irtisanoutumisaika. Uuden toimitusjohtajan haku on jo käynnistetty.

− Katson, että olen nyt tehnyt sen ison muutoksen, jota tulin tekemään seitsemän vuotta sitten. Yhtiö on nyt vahvempi ja kilpailukykyisempi. Muutos on ollut henkilöstölle todella iso ja raskas. Haluan kiittää koko henkilöstöä siitä, että yhdessä olemme toteuttaneet mittavia uudistuksia, Mikael Aro toteaa.

Mikael Aro aloitti yhtiön toimitusjohtajana vuonna 2009.
− Tänä aikana yhtiö on käynyt läpi merkittävän muutoksen asiakaslähtöiseksi, kannattavaksi ja kehittyväksi matkustajaliikenteen, logistiikan ja infra-alan toimijaksi. Yhtiö on sekä tehostanut toimintaansa että samaan aikaan toteuttanut erittäin suuria investointeja uuteen kalustoon, sanoo VR Groupin hallituksen puheenjohtaja Hannu Syrjänen.

− Yhtiö jatkaa menossa olevia kehityshankkeitaan. Näkymät tälle vuodelle ovat lupaavia, sillä matkustajamäärät ja kuljetetun rahdin määrä ovat kasvussa, toteaa Hannu Syrjänen. VR tavoittelee matkustajaliikenteen hinnoittelu-uudistuksella miljoonaa lisämatkaa.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 8 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.