Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Vihdissä veistetään lumenveiston suomenmestaruudesta

Suomen Latu

Vihdissä veistetään lumenveiston suomenmestaruudesta

Julkaistu: 11.02.2016 klo 15:28
Julkaisija: Suomen Latu

Ikitalvi ry tuo lumenveiston mestaruussirkuksen Vihdin Ojakkalaan, Vihti Ski Centeriin  12.-14.02.2016.

Mestaruutta veistetään kahdessa eri kilpailuluokassa; soolo- sekä joukkuesarjassa. Osanottajia on soolosarjassa kymmenen ja joukkuesarjassa yhdeksän.

Lisäksi aivan erityisenä herkkuna tapahtumaan osallistuu vieraileva taiteilija, Carlos Miguel Pereyra Ramirez Meksikon Colimasta ja hänen kanssaan veistää helsinkiläinen Marianne Aittoniemi. Carlos on kiertänyt maailmaa ja veistokisoja vuodesta 2008 ja hänen ominaistyylinsä perustuu meksikolaisen kulttuurin tulkintaan.

Lumenveiston SM-kilpailut on oiva paikka tutustua lajiin. Kilpailun aikana pääsee näkemään työkaluja, työtapoja, keskustelemaan veistäjien kanssa ja nauttimaan lumitaiteesta.

Veistäjillä on työskentelyaikaa yhteensä noin 24 tuntia ja yleisöllä on mahdollisuus päästä seuraamaan veistoksien luomiskaarta Vihti Ski Centerin aukioloaikoina:

Perjantai 12.02. 16:00-21:00
Lauantai 12.02. 09:00-18:00
Sunnuntai 14.02. 09:00-18:00

Kilpailu päättyy sunnuntaina klo 15:00 ja palkintojenjakotilaisuus pidetään klo 16:00.

Tervetuloa koko perheen tapahtumaan!

Leevi Markkula
Sihteerismies
Ikitalvi ry
+358 40 596 7825

Suomen Latu ry on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 80 000 jäsentä 199 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu