Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Vihaiset linnut lumella – Angry Birds Go Snow -talviseikkailu lähestyy!

Suomen Latu

Vihaiset linnut lumella – Angry Birds Go Snow -talviseikkailu lähestyy!

Julkaistu: 07.01.2015 klo 13:08
Julkaisija: Suomen Latu

Angry Birds Go Snow on Suomen Ladun järjestämä 6–10-vuotiaille lapsille ja heidän perheilleen suunnattu lumiseikkailu. Suomen Latu Kiilopää muuttuu koululaisten hiihtolomaviikoilla (15.2.–5.3.) vihaisten lintujen talvimaailmaksi, jossa riittää hupia koko perheelle. Etelä-Suomessa talvimaailmaan pääsee tutustumaan Hollolassa 1.2.

Angry Birds Go Snow -tapahtumien sisällöllinen ja liikunnallinen tavoite on löytää uudenlainen tapa innostaa ja liikuttaa 6–10-vuotiaita lapsia sekä heidän perheitään. Angry Birds -teema on mukana tapahtumien ilmeessä ja tehtävissä, ja myös itse hahmot ovat tapahtumissa paikalla innostamassa vauhdikkaaseen ja iloiseen talviriehaan.

Tapahtuma-alue koostuu neljästä eri teema-alueesta. Monipuolisella hiihtoalueella voidaan harjoitella ohjatusti hiihdon perusasioita sekä kokeilla hiihtoleikkejä ja -pelejä. Hiihtoalueella on myös suksille suunnatut mäet, joissa peruslaskujen lisäksi voi koittaa aaltolatuja ja muita erikoisuuksia. Laskualueella on tarjolla vaihtelevia mäkiä liukureille ja pulkille. Taitoalueella kiivetään, juostaan, mutkitellaan, hypätään, heitetään ja juostaan mielenkiintoisten liikuntatehtävien avulla. Lisäksi taitoalueella voi kokeilla Yukigassen -lumisotakilpailua vaikka perhejoukkueilla. Lapset ja perheet pääsevät myös kokeilemaan lumikenkien kanssa luonnossa liikkumista, luonnon tarkkailua ja tutustumista talviseen luontoon sekä metsään.

Etelä-Suomessa vihaisten lintujen talviseikkailuun pääsee tutustumaan 1.2. Hollolassa, Heinsuon urheilukeskuksessa. Angry Birds Go Snow -tapahtumat järjestetään Suomen Latu Kiilopäällä (Saariselkä) 15.2., 17.2., 19.2., 22.2., 26.2. ja 5.3. Tapahtumat ovat maksuttomia. Tarkemmat tiedot tapahtumista löytää Suomen Ladun ja Suomen Latu Kiilopään nettisivuilta. Tapahtumat toteutetaan yhteistyössä Rovion kanssa.

Majoitusvaraukset:
www.kiilopaa.fi, (016) 670 0700

www.suomenlatu.fi/suomen_latu/valtakunnalliset_tapahtumat/angry-birds-go-snow/

Juhani Lehto
Angry Birds Go Snow -tapahtumat
juhani.lehto@suomenlatu.fi

Nina Räike
lasten ja nuorten toiminnan päällikkö
nina.raike@suomenlatu.fi

Suomen Latu on suomalaisten liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu