Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » VIDEO: Suomalaisbussi veden varassa Thaimaassa

Rantapallo

VIDEO: Suomalaisbussi veden varassa Thaimaassa

Julkaistu: 29.11.2011 klo 11:34
Julkaisija: Rantapallo

Pikavuoro tulvassa Thaimaan suurimmalla järvellä Suomalainen Pikavuoro maailman ympäri -bussi joutui maanantai-iltapäivällä veden saartamaksi Etelä-Thaimaassa Songkhla-järvellä. "Tie upposi veteen" Välikohtaus sattui maanantaina noin kello 15 paikallista aikaa Ko Yain...

Pikavuoro tulvassa Thaimaan suurimmalla järvellä

"Tie upposi veteen"

Välikohtaus sattui maanantaina noin kello 15 paikallista aikaa Ko Yain saarella keskellä Songkhla-järveä, joka on Thaimaan suurin järvi.

Thaimaan viimeaikaiset tulvat asettivat jo lähtövaiheessa haasteita suomalaisryhmän muutenkin vaativiin suunnitelmiin matkustaa bussilla maailman ympäri. Sekä lähtöaikaa että -paikkaa jouduttiin muuttamaan luonnonolojen vuoksi. Seurueen reitin oli tarkoitus kiertää Thaimaan tulvivat alueet. Matkalla Etelä-Thaimaan Khanomista Songkhlaan vesi kuitenkin saartoi Ajokki Royal -bussin.

- Alkuun matka saarella sujui helposti, mutta yhtäkkiä tie upposi veteen, kertoo matkalta blogia kirjoittava Rantapallo.fi-matkailusivuston pikavuororeportteri Kalle Jokinen, joka myös tallensi tilanteen videolle.

- Emme voineet pysähtyä tai kääntyä, sillä bussilla emme olisi päässeet enää uudelleen liikkeelle. Oli pakko jatkaa matkaa.

Vettä pääsi tunkeutumaan myös bussin puolelle, mutta lopulta Ajokki pääsi polvensyvyisten lammikoiden läpi kuivalle maalle suuremmitta vaurioitta. Pikavuoron kuljettaja Jani Laine myöntää jännittäneensä tilanteessa:

- Täälläpäin maailmaa tiet ovat sellaisia kuin ne sattuvat olemaan. Pikavuoron ideana on nähdä enemmän kuin normireissulla tulee nähtyä. Nytkin lähdettiin vain katsomaan hauskan kuuloista Songkhla-järveä, mutta vastaan tulikin vähän erilainen kokemus. Vähän toki jännitti, muttei kuitenkaan pelottanut, kertoo Laine tunnelmiaan.

Korjaamokäynnin jälkeen Pikavuoro maailman ympäri jatkaa matkaansa Thaimaasta kohti Malesian rajaa.

Ensimmäinen koko maailman kiertänyt linja-auto

Pikavuoro maailman ympäri on jatkoa viime talvena runsaasti huomiota keränneelle Pikavuoro Bangkokiin -matkalle.  Kuljettaja Jani Laine on nyt Ajokki Royal -bussinsa ja suomalaisen seurueensa kanssa kolmevuotisella matkalla ympäri koko maailman.

Marraskuussa alkaneet etapit vievät Thaimaasta Malesian, Singaporen ja Indonesian kautta Australiaan. Australiassa ajetaan koko mantereen poikki Darwinista Melbourneen, jonne saavutaan maaliskuun 2012 puolivälissä.

Mukana matkalla kulkee myös Rantapallo.fi-matkailusivuston reportteri, joka pitää kotikatsomon ajan tasalla reissun tapahtumista Pikavuoro maailman ympäri -blogin välityksellä. Ajokin on tarkoitus saapua Suomeen vuoden 2014 aikana, jolloin siitä tulee maailman ensimmäinen koko maapallon kiertänyt linja-auto.

Video tulvan saartamasta bussista: http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/2011/11/28/pikavuoro-thaimaan-tulvissa/

Vapaasti käytettävissä, pyydämme linkittämään lähteen http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/

Salon Tilausmatkat Oy

Kuljettaja Jani Laine