Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Vaeltaen ja pyöräillen kohti aitoja lomaelämyksiä

Finnmatkat

Vaeltaen ja pyöräillen kohti aitoja lomaelämyksiä

Julkaistu: 12.06.2014 klo 12:52
Julkaisija: Finnmatkat

Tema-kuva

Kiinnostus Tema-matkoja kohtaan on edelleen kasvussa. Erityisen suosittuja ovat aktiivilomat, joiden asiakasmäärien kasvu on jopa noin puolet nopeampaa kuin perinteisten kiertomatkojen. Teman asiakkaista jo lähes puolet valitsee vaellus- tai pyöräilymatkan.

– Vieraaseen maahan tutustuminen pyörän selästä käsin tai omin jaloin tuo matkaan aivan uuden ulottuvuuden. Näin päästään lähemmäs paikallista elämää ja ympäristöä. Luonnossa liikkuessa kaikki hajut, maut ja äänet täydentävät lomaelämystä. Vauhtia voi hidastaa ja nauttia maisemasta juuri silloin, kun eteen tulee jotain kiinnostavaa, kuvailee Tema-koordinaattori Pirjo Salminen.

Matkoilta saa ammennettua myös huikean määrän tietoa kohdemaan luonnosta, historiasta ja kulttuurista.

– Tema-oppaat ovat asiantuntijoita kukin omalla erityisalallaan: historia, biologia, geologia, valtiotiede, kielitiede, taidehistoria, arkkitehtuuri, viinintuntemus... Heidän tietotaitonsa on täysin ryhmän käytettävissä, sanoo Salminen.

Kesän 2014 suosituimmat Tema-aktiivilomat TOP5 :
1. Vaellus neljässä maassa
2. Vaellus Liguriassa
3. Vaellus Samoksella
4. Pyöräillen Kroatiassa
5. Vaellus Kreetalla

Tutustu Teman vaellus- ja pyöräilymatkoihin:

Lisätietoja: Finnmatkat, tiedottaja Salla Salo p. 030 360 302

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä ja se järjestää vuosittain noin 280 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel PLC:tä.