Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Vääksyläismies menetti tavaransa Australiassa - Pikavuoron perävaunu pitkäkyntisille

Rantapallo

Julkaistu: 29.02.2012 klo 16:08
Julkaisija: Rantapallo

Maailmanympärimatkaa taittavalta suomalaisseurueelta varastettiin kokonainen bussin perävaunu Australian Surfers Paradisessa.

Pitkäkyntiset iskivät keskellä kirkasta päivää huoneistohotellin parkkipaikalla jättäen sekä pikavuorolaiset että hotellin henkilökunnan ymmälleen.

- Varkaus huomattiin, kun olimme lähdössä kohti Sydneyä. Pari peräkärryä pakkaamaan lähtenyttä matkustajaa palasi tyhjin käsin kyselemään kuljettajalta kärryn sijaintia. Tilanne oli sen verran absurdi, ettei sitä aluksi meinannut todeksi uskoa, kertoo Rantapallo.fi-matkailusivuston Pikavuoro maailman ympäri -blogia kirjoittava Kalle Jokinen.

- Vielä erikoisemmaksi se muuttui, kun kävi ilmi, että parkkipaikalla oleva paikallisen vartiointifirman videovalvonnasta kertova kyltti oli pelkkää bluffausta, eikä kukaan todellakaan ollut nähnyt tapahtuneesta mitään.

Vääksyläismies menetti kaikki matkatavaransa

Vääksystä kotoisin olevalle pikavuoromatkustajalle Kalle Miekk-ojalle perävaunun katoaminen tarkoittaa koko matkavarustuksen uusimista.

- Kaikki meni, tottakai sapettaa vietävästi. Mutta ei voi muuta kuin jatkaa eteenpäin, sanoo Miekk-oja.

Miekk-oja oli ehtinyt ainoana matkustajista pakata tavaransa perävaunuun jo hyvissä ajoin odottamaan lähtöä. Vain passi, kännykkä ja lompakko jäivät. Mystisestä tapauksesta on tehty rikosilmoitus Australian poliisille.

Edessä Sydney, Canberra ja Melbourne

Viivytyksistä huolimatta Pikavuoro jatkaa nyt matkaansa kohti Sydneyä, jonka jälkeen edessä ovat Australian viimeiset kohteet Canberra ja Melbourne. Perille saavutaan hieman alkuperäissuunnitelmaa nopeammin jo ennen tavoitteena ollutta Melbournen F1-osakilpailua.

Pikavuoro starttasi Suomesta tammikuussa 2011. Reilun vuoden aikana se on ehtinyt nähdä jo kymmenen maata. Kuljettaja Jani Laine on kolmevuotisella matkalla ympäri koko maailman ja reissun vaiheista kerrotaan alusta loppuun Rantapallon Pikavuoro maailman ympäri -blogissa.

Australian jälkeen ohjelmassa on ensin kesäloma ja sitten molempien Amerikan mantereiden valloitus. Australian, Amerikkojan sekä Afrikan jälkeen Pikavuoron on tarkoitus palata Eurooppaan ja Suomeen vuoden 2014 aikana ja saavuttaa maailman ensimmäisen koko maapallon kiertäneen linja-auton status.

Kuvat:

Pikavuorobussi peräkärryineen Australiassa, Kuva: Rantapallo.fi/Kalle Jokinen
Tyhjä parkkipaikka pikavuorolaisten hotellin pihalla, Kuva: Rantapallo.fi/Kalle Jokinen

Salon Tilausmatkat Oy

Kuljettaja Jani Laine
jani.laine@salontilausmatkat.fi

Rantapallo Oy

Pikavuororeportteri Kalle Jokinen
kalle.jokinen@rantapallo.fi

Pikavuoro maailman ympäri

Rantapallo.fi

Suomen suosituin matkailusivusto Rantapallo.fi tarjoaa kaikki matkailijan verkkopalvelut yhdessä osoitteessa: kohdeoppaat, matkavinkit, alan uutiset, keskustelut, matkablogit sekä monipuoliset matkahaut. http://www.rantapallo.fi