Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Uutuuskirja Royal Family esittelee huippuravintoloita Elitestä Savoyihin

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Uutuuskirja Royal Family esittelee huippuravintoloita Elitestä Savoyihin

Julkaistu: 16.10.2013 klo 09:43
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Royal Family on kirja Suomen suurimmasta yksityisestä ravintola- ja hotellialan yrityksestä, Royal Ravintolat Oy:stä. Mia ja Kasperi Saaren ja Pertti Hynnisen perustama yritys omistaa 24 ravintolaa ja kaksi hotellia, jotka kaikki sijaitsevat Helsingissä.

Yrityksen tunnetuimpien ravintoloiden, kuten Savoyn, Sundmansin, Strindbergin ja Eliten pitkät perinteet on menestyksellä päivitetty palvelemaan vaativimpiakin asiakkaita ja jopa kuninkaallisia. Runsaasti kuvitettu teos esittelee yritystä rakentaneita ja siinä työskenteleviä henkilöitä sekä Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevia ravintoloita ja hotelleja. Näistä aineksista syntyy kertomus tämän päivän helsinkiläisestä ruokakulttuurista ja kiinnostava kuva ravintolayrittäjän arjesta ja juhlasta.

Kirjan on suunnitellut ja kirjoittanut päätoimittaja emerita Riitta Lindegren ja kuvannut valokuvaaja Riitta Sourander. Riitta Lindegren kertoo kirjastaan SKS:n keskiviikko -tilaisuudessa 16.10. klo 16.30–17.30 (Hallituskatu 1, Helsinki).

Riitta Lindegren

Royal Family

Kertomus helsinkiläisistä huippuravintoloista ja niiden ihmisistä

232 sivua, sidottu, nelivärikuvitus, ovh. 46 €