Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Uusi haastaja kaupunkihotelleille: Lapland Hotels laajentaa Lapista etelään

Lapland Hotels Oy

Uusi haastaja kaupunkihotelleille: Lapland Hotels laajentaa Lapista etelään

Julkaistu: 29.01.2015 klo 07:45
Julkaisija: Lapland Hotels Oy

29.1.2015

Lapin johtava matkailualan yritys Lapland Hotels laajentaa toimintaansa Lapin ulkopuolelle. Ensimmäiset uudet hotellit avataan Oulussa ja Tampereella tämän vuoden loppupuolella.

Lapland Hotels tavoittelee jatkossa lomamatkailijoiden lisäksi myös liikematkustajia.  Lapland Hotelsin tavoitteena on avata uusia hotelleja myös muissa keskeisissä kaupungeissa ympäri Suomea.

”Matkailuala on globaalisti tasaisesti kasvava toimiala ja Suomellakin on mahdollisuudet saada osansa tästä kasvusta toimimalla oikein. Meillä on vahva ulkomaan kaupan osaaminen ja uskomme, että voimme tuoda paljon uutta myös eteläisemmän Suomen kaupunkikohteisiin”, kertoo Lapland Hotels Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pertti Yliniemi.

Lapland Hotels -brändi säilyy jatkossakin hotellien nimessä.

”Suomalaisilla on vahva tunneside Lappiin. Lappi on myös kansainvälisesti tunnettu ja herättää positiivisia mielleyhtymiä. Lappilaisuus näkyy uusien hotellien ilmapiirissä ja yksityiskohdissa modernisti ja kiinnostavasti. Parannamme ketjumme tunnettuutta olemalla läsnä asiakkaidemme arkiympäristössä”, Yliniemi sanoo.

Yhteistyöhön Suomen suurimman hotellikiinteistöjen omistajan kanssa

Lapland Hotelsin laajentuminen tapahtuu vuokraamalla kaksi Holiday Inn -brändin alla toimivaa hotellikiinteistöä pääomasijoittaja CapManin Hotels RE -rahastolta, jonka muihin omistuksiin kuuluvat muun muassa hotellit Crowne Plaza ja GLO Hotel Art. Hotellikiinteistöjen ilmettä uudistetaan merkittävästi ennen niiden avaamista.

”Olemme erittäin iloisia saadessamme markkinoille kiinnostavan uuden toimijan. Tulevissa hotelleissa Lapland Hotels pystyy yhdistämään modernin luksuksen hienostuneesti pohjoisen mystiikkaan ja makuelämyksiin. Hotelliketjulla on korkea palvelutaso ja paljon kokemusta kansainvälisestä matkailusta. Uskomme, että heillä on erinomaiset edellytykset laajentaa toimintaansa myös liikematkailuun”, kommentoi CapMan Real Estaten partneri Pirjo Ojanperä.

hallituksen pj Pertti Yliniemi, Lapland Hotels Oy

p. 0400 636 969, pertti.yliniemi@laplandhotels.com

partneri Pirjo Ojanperä, CapMan Real Estate

p. 050 388 3306, pirjo.ojanpera@capman.com

Lapland Hotels Oy

Lapin suurimmalla hotelliketjulla Lapland Hotelsilla on 13 hotellia ja 1600 huonetta ja huoneistoa sekä 8 000 ravintolapaikkaa Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa. Lisäksi hotelliketjulla on hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä Äkäslompolon kylässä sekä Luostolla, Oloksella ja Pallaksella. Lapland Hotels on myös osaomistajana Lapland Safaris -ohjelmapalveluyrityksessä. Lapland Hotelsin juuret ovat syvällä Lapin matkailun historiassa, sillä ketjun vanhin hotelli Lapland Hotel Pallas on perustettu jo 1938.

www.laplandhotels.com

CapMan Real Estate

CapMan Real Estate hallinnoi neljää kiinteistöpääomarahastoa. Aktiivisessa sijoitusvaiheessa oleva CapMan Nordic Real Estate -rahasto, joka sijoittaa toimisto-, liike- ja asuinkiinteistöihin Pohjoismaissa, CapMan Real Estate I -rahasto, jonka sijoitusfokukseen kuuluvat kaupalliset kohteet Helsingin seudulla, CapMan RE II -rahasto, joka on keskittynyt kiinteistökehityskohteisiin Suomessa,ja CapMan Hotels RE -rahasto, joka omistaa hotellikiinteistöjä pääasiassa Suomessa. Tiimiin kuuluu noin 20 henkilöä Helsingissä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa ja Lontoossa.

CapMan-konserni on Pohjoismaiden ja Venäjän johtavia pääomasijoittajia, jonka hallinnoimissa rahastoissa on noin 3,2 miljardin euron pääomat. CapManilla on viisi keskeistä sijoitusaluetta eli CapMan Buyout, CapMan Real Estate, CapMan Russia, CapMan Credit ja CapMan Public Market, joista jokaisesta vastaa oma yrittäjähenkinen sijoitustiiminsä. Kullakin sijoitusalueella on omat erikoistuneet rahastonsa. CapManin palveluksessa on noin 100 ammattilaista Helsingissä, Tukholmassa, Moskovassa, Luxemburgissa ja Lontoossa. CapMan on perustettu vuonna 1989, ja yhtiö on listattu Helsingin pörssissä vuodesta 2001.

www.capman.fi