Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Uusi Cumulus-hotelli Tampereelle

Julkaistu: 17.11.2010 klo 11:00
Julkaisija: Restel Oy

27. Cumulus-hotelli avataan Tampereelle keväällä 2012

Cumulus-hotelliketju avaa uuden hotellin Tampereelle keväällä 2012. Tampereen Postitalon viereen osoitteeseen Rautatienkatu 21 avattava hotelli on järjestyksessään 27. Cumulus-hotelli ja neljäs Tampereella. Hotelliin valmistuu 180 uutta hotellihuonetta, joihin kaikkiin asennetaan huonekohtainen ilmastointi sekä ajanmukaiset tietoliikenneyhteydet.  Hotellihuoneista osa tulee olemaan  paremmin varusteltuja superior-huoneita. Hotellihuoneiden tuleva ilme on raikkaan kodikas, lisämukavuutta yöpymiseen saa omien mieltymysten mukaan valittavana olevista tyynyistä. Uuden Cumulus-hotellin kaikki huoneet ovat savuttomia. Hotellin suunnittelussa, materiaalivalinnoissa, energiatehokkuuden tavoitteissa ja palvelussa on huomioitu nykyaikaiset ympäristönäkökulmat ja kestävän kehityksen mukaiset tavoitteet. Esimerkiksi hotellihuoneet on varustettu kierrätys-roskakoreilla ja käytetyt paristot voi palauttaa vastaanottoon.
Hotellin yhteyteen avataan myös 120-paikkainen Martina-ravintola palvelemaan sekä hotellin asiakkaita että kaupunkilaisia.

Tampereella edelleen kysyntää hotellikapasiteetille

Tampere on yksi suomalaisen teollisuuden ja liike-elämän keskuksista. Kaupunki on tunnettu monipuolisesta osaamisesta, huippututkimuksesta, luovuudesta ja aktiivisesta kehittäjäotteesta. Tampere on merkittävä ja suuri opiskelukaupunki sekä suosittu kotimaan matkailukohde lukuisine kesätapahtumineen.

Tampereella on edelleen kysyntää hotellikapasiteetille, etenkin hyvillä liikepaikoilla. Kaupunkihotellille olennaista ovat hyvä sijainti ja toimivat palvelut. Uudesta Cumuluksesta löytyy sopiva tuote niin kiireiselle työmatkustajalle kuin rauhassa lomailevalle perheellekin. Monipuolisesta ja terveellisestä aamiaisesta saa hyvän startin aktiiviseen päivään. Lisämukavuutta yöuniin tuo kolmen vaihtoehdon tyynymenu, josta asiakas voi valita juuri itselleen sopivan, kertoo toimitusjohtaja Ralf Sandström Restel Oy:stä.

Tampere suosittu vapaa-ajan kohde

Elämyksellinen ja vauhdikas kaupunkiloma sopii niin aikuisille pariskunnille kuin myös perheille. Särkänniemen huvipuisto on yksi Suomen suosituimmista lapsikohteista ja aikuiseen makuun Tampere tarjoaa mm. Tammerfest –kaupunkifestivaalin.

– Tampereella on tarjolla runsaasti matkailuelämyksiä ja tapahtumia ympäri vuoden. Vapaa-ajan matkustuksen osuus näyttelee entistä suurempaa roolia hotellien liiketoiminnassa. Haluamme olla mukana myös näillä kasvavilla markkinoilla , Sandström lisää.

Uuden Cumulus hotellin rakennustyöt aloitetaan keväällä 2011 ja hotelli avataan asiakkaille loppukeväästä 2012.

Fennia rakennuttaa ja vuokraa hotellin

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia hankki kesällä omistukseensa Tampereen keskustasta niin kutsutun Tampereen postitalon. Rakennuksen ensimmäisenä jalostustoimenpiteenä Fennia ja Restel Oy suunnittelivat yhdessä tontin junaradan puolelle 8-kerroksisen hotellirakennuksen.

– Hotelli ja sen yhteyteen avattavana Martina-ravintola elävöittävät Posteljoonin puiston aluetta. Haluamme jatkossakin jatkaa alueen viihtyisyyden kehittämistä lisäämällä kiinteistömme vetovoimaa, kertoo kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala Fenniasta.

Lisätiedot

Aluejohtaja Harri Niskanen, Restel Oy, puh. 0400 588 273, harri.niskanen@restel.fi
Toimialajohtaja Jari Laine, Restel Oy, puh. 09 733 5355, jari.laine@restel.fi
Kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala, Fennia, puh. 010 503 5414, timo.rantala@fennia.fi

Cumulus-hotelliketjuun kuuluu yhteensä 26 hotellia eripuolilla Suomea. Cumulus-hotellit sijaitsevat kaupunkinsa keskustassa, hyvien liikenneyhteyksien päässä.

Restel Oy on johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys ja se harjoittaa liiketoimintaa 47 hotellilla ja 285 ravintolalla. Liikevaihto on runsaat 341 M€,  yritys työllistää Suomessa yli 4700 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Hotellitoimintaa Restel Oy harjoittaa kansainvälisten  Crowne Plaza – ja Holiday Inn –ketjujen lisäksi myös kotimaisten  Cumulus- ja Rantasipi-ketjujen sekä Ikaalisten Kylpylän ja Hotelli Seurahuone Helsingin myötä.

Fennia – vakuuttamisen erikoisliike
Fennia on keskinäinen, asiakkaiden omistama vahinkovakuutusyhtiö. Fennia kuuluu Fennia-ryhmään, joka tarjoaa yrityksille, yrittäjille ja kotitalouksille kaikki niiden tarvitsemat vakuutuspalvelut. Fennia-ryhmään kuuluvat vahinkovakuutusyhtiö Fennia, työeläkeyhtiö Eläke-Fennia ja henkivakuutusyhtiö Henki-Fennia. Yhdessä Fennia-ryhmä tarjoaa asiakkailleen monipuolista asiantuntija-apua vakuutusasioiden hoidossa, riskienhallinnassa, säästämisessä sekä työhyvinvoinnin edistämisessä.

www.cumulus.fi

www.restel.fi