Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Tyhjät rannat ja halvat hinnat - toukokuussa kannattaa matkustaa

Rantapallo

Tyhjät rannat ja halvat hinnat - toukokuussa kannattaa matkustaa

Julkaistu: 03.05.2012 klo 09:54
Julkaisija: Rantapallo

Nyt on paras aika vuodesta nauttia Välimeren rantakohteista

Matkailukausi on jo alkanut Kreikassa, Turkissa ja muissa Välimeren suosituissa lomakohteissa. Monin paikoin rannat ammottavat kuitenkin vielä tyhjyyttään, sillä suurimmat turistijoukot saapuvat vasta kesäkuun alussa tai myöhemmin.

Matkailukauden alkupuoli sopii erinomaisesti rauhallisesta lomailusta nauttivalle tai luontoelämyksiä etsivälle. Sää on jo lämmin ja miellyttävä, mutta ei vielä tukahduttavan helteinen. Esimerkiksi Espanjassa liikutaan tällä hetkellä reilun 20 asteen lämpötiloissa ja Kreikan saaristossa sekä Turkissa noin 25-30 asteessa.

Äkkilähdöt hintakuopassa - alle 200 eurolla viikoksi etelään

Toukokuun aurinkoisista päivistä ja halvoista hinnoista nauttivat erityisesti ne, joiden matkailukalenteria koululaisten loma-ajankohdat eivät hallitse.

Äkkilähtöhinnat noudattavat kysynnän ja yleisten loma-aikojen säätelemää kausivaihtelua. Edullista rantalomaa etsivälle kuluttajalle aika on juuri nyt poikkeuksellisen otollinen.

- Turkkiin tai Kreikkaan pääsee nyt jopa alle 200 eurolla. Halvin näkemäni äkkilähtötarjous on ollut viikko Kreikassa 130 eurolla, kertoo äkkilähtöjä listaavan Rantapallo.fi-matkailusivuston päätoimittaja Riikka Krenn.

- Toukokuun edullisissa hinnoissa ei ole kyse minkään yksittäisen matkatoimiston kampanjoinnista, vaan koululaisten kesälomia edeltävästä tyypillisestä hintakuopasta. Kesäkuun alussa hinnat ponnahtavat suurella todennäköisyydellä jälleen korkeammalle, ennustaa Krenn.

Esimerkkihintoja viikon lomamatkalle Rantapallon äkkilähtöhausta*

Lähtö 5.5.2012    Side, Turkki (Tjäreborg) alk. 195 €
Lähtö 7.5.2012    Larnaka, Kypros (Tjäreborg) alk. 195 €
Lähtö 4.5.2012    Marmaris, Turkki (Detur) alk. 199 €
Lähtö 4.5.2012    Alanya, Turkki (Air Finland Holidays) alk. 229 €
Lähtö 5.5.2012    Kos/Kalymnos, Kreikka (Apollomatkat) alk. 235 €
Lähtö 5.5.2012    Rodos, Kreikka (Aurinkomatkat) alk. 240 €

* Esimerkit ovat viikon matkoja sisältäen lennot ja majoituksen hotelliluokkaa määrittelemättä. Listalla mainittujen matkojen lähtöpaikka on Helsinki. Äkkilähtöjen paikkatilanne päivittyy hakujärjestelmään 10 minuutin välein, tilanne 3.5.2012 klo 9.30. Ajankohtaiset äkkilähtötarjoukset löytyvät Rantapallon äkkilähtöhaun avulla.

Riikka Krenn, päätoimittaja
riikka.krenn@rantapallo.fi

www.rantapallo.fi

Suomen suosituin matkailusivusto Rantapallo.fi tarjoaa kaikki matkailijan verkkopalvelut yhdessä osoitteessa: kohdeoppaat, matkavinkit, alan uutiset, keskustelut, matkablogit sekä monipuoliset matkahaut. http://www.rantapallo.fi