Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Tutustumismatkoja kristinuskon historiaan ja nykyaikaan

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Tutustumismatkoja kristinuskon historiaan ja nykyaikaan

Julkaistu: 30.10.2013 klo 17:12
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetysopisto järjestää vuosittain opintomatkoja, joiden aikana tutustutaan kristinuskon historiaan ja nykyaikaan. Vappuviikolla 26.4. - 4.5.2014 matkakohteena on ensimmäistä kertaa Kypros. Kesäkuun 2.-9. on puolestaan tarjolla laivamatka Turkin turkoosirannikolla, jossa pääsee tutustumaan luonnonkauniin rannikon lisäksi lukuisiin arkeologisiin kohteisiin.

Vappuviikon Kyproksen matkalla perehdytään paitsi Paavalin lähetysmatkoihin, myös laajemmin alueen kristillisen kirkon historiaan ja sen kohtaamiseen islamin kanssa. Vanhojen luostareiden ja kirkkojen lisäksi tutustutaan monipuolista kristillistä ohjelmaa lähettävään SAT-7 - satelliittikanavaan, joka tekee ohjelmia arabian, farsin ja turkin kielellä.

Viikon aikana tutustutaan myös kirkasvetisiin korallirantoihin, Troodosvuoriin ja villiaaseihin.

Kesäkuun alussa on vuorossa laivamatka Turkin lounaisrannikolla, jonka pitkä monipuolinen historia on jättänyt jälkensä niin kirkasvetisiin lahtiin kuin kallioihinkin.

Opintomatkalla tutustutaan paitsi maan alta esiin kaivettuihin rauniokaupunkeihin, myös maanjäristyksissä veden alle joutuneisiin raunioihin ja korkealle kallioihin louhittuihin hautapaikkoihin. Rantautumispaikoilla pääsee tutustumaan tavalliseen turkkilaiseen maaseutukulttuuriin.

Opetushetkissä perehdytään Paavalin lähetysmatkoihin, alueen kristilliseen historiaan ja Turkin islamin ilmenemismuotoihin.

Opintomatkoista lisätietoja www.kansanlahetysopisto.fi -> lomalle ja matkalle

Lisätietoja linjavastaava Timo Tuikka, 044 5651 391, timo.tuikka(at)sekl.fi

Kansanlähetysopisto, Opistotie 6, 12310 RYTTYLÄ