Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » TUIfly Nordic ottaa käyttöön EASA:n menettelyn

Finnmatkat

TUIfly Nordic ottaa käyttöön EASA:n menettelyn

Julkaistu: 27.03.2015 klo 15:32
Julkaisija: Finnmatkat

Finnmatkojen lomalentoja lentävä TUIfly Nordic ottaa käyttöön Euroopan lentoturvallisuusvirasto EASA:n suositteleman käytännön, jossa lentokoneen ohjaamossa on lennon aikana aina kaksi miehistönjäsentä.

Finnmatkojen lomalentoja operoiva TUIfly Nordic vahvistaa lentojensa turvallisuusrutiineja ja ottaa käyttöön Euroopan lentoturvallisuusvirasto EASA:n suositteleman käytännön, jonka mukaan lentokoneen ohjaamossa on lennon aikana aina kaksi miehistönjäsentä.

– Matkustajiemme turvallisuus on meille ykkösprioriteetti, sanoo TUIfly Nordicin johtaja Alexander Huber.

TUI Group päätti tänään, että menettelykäytäntö koskee kaikkia yhtiön lentoja ja lentoyhtiöitä. Käytännössä matkustamohenkilökunnan jäsen tulee ohjaamoon toisen lentäjän tilalle, jos tämä poistuu ohjaamosta.

EASA muutti menettelysuosituksiaan, ja TUI Group tarkasti käytäntöjään Ranskan Alpeilla aiemmin tällä viikolla tapahtuneen traagisen lento-onnettomuuden jälkeen. TUIfly Nordic kuuluu TUI Groupiin.

TUI Groupin lentoyhtiöihin kuuluvat TUIfly Nordicin lisäksi TUIfly, Thomson, Jetairfly, Corsair ja ArkeFly.

Lisätietoja: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Jenita Cresswell, p. 030 360 304

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 33 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.