Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » TUI Nordic testaa parhaillaan maailman ensimmäistä 3-in-1-älyranneketta

Finnmatkat

TUI Nordic testaa parhaillaan maailman ensimmäistä 3-in-1-älyranneketta

Julkaistu: 17.11.2015 klo 07:00
Julkaisija: Finnmatkat

TUI Nordic, johon Finnmatkat kuuluu, tuo markkinoille maailman ensimmäisen 3-in-1-älyrannekeen, joka parantaa asiakkaiden lomakokemusta ja tukee yhtiön kestävän matkailun tavoitetta. Ainoana matkanjärjestäjänä maailmassa TUI yhdistää teknologian ja kestävän matkailun innovatiivisella älyrannekkeella.

Uutta TUI Smartband -älyranneketta testattiin ensimmäistä kertaa viime kesänä. Testihotelliksi TUI Smartband -älyrannekkeelle valikoitui yksi matkanjärjestäjän suosituimmista hotelleista, Blue Village FAMILY LIFE Pascha Bay Turkissa. TUI Smartband -älyrannekkeella voi maksaa ostoksia hotellissa, seurata perheen rahankulutusta sekä hallita huoneen ilmastointia ja energiankulutusta, lisäksi ranneke toimii huoneen avaimena. Toimiakseen TUI Smartband -älyranneke tulee synkronoida Finnmatkojen Minun lomani -sovellukseen, josta käyttötietoja voidaan selailla. Minun lomani -mobiilisovellus toimii täyden palvelun tietolähteenä jo yli 400 000:lle TUI Nordicin asiakkaalle.

- Tahdomme tarjota asiakkaillemme parhaan mahdollisen lomakokemuksen. Olemme ylpeitä voidessamme parantaa lomakokemusta huipputeknologialla, joka lisäksi tukee tavoitettamme kohti kestävämpää energiankulutusta hotelleissamme, sanoo TUI Nordicin toimitusjohtaja Eivor Andersson.

Kestävyys – Better Holidays, Better World

TUI Nordic on ISO 14001 -ympäristösertifioitu yritys, joka pyrkii jatkuvasti edistämään kestävää matkailua. Vuoteen 2009 verrattuna energian- ja vedenkulutus yhtiön suurimmissa konseptihotelleissa on vähentynyt jopa 30 %, ja vuonna 2014 lähes 50 % TUI Nordicin asiakkaista vietti lomansa ISO 14001 -sertifioidussa hotellissa.

TUI Smartband -älyrannekkeella pyritään välttämään tarpeetonta energiankulutusta loman aikana yhdistämällä se sulavasti lomalaisen liikkeisiin. Saumaton asiakaskokemus toteutettiin testijakson aikana langattomalla BLE (Bluetooth Low Energy) -radiomoduulilla, joka yhdistettiin hotellihuoneen energiansäästöpistorasioihin siten, että valot ja ilmastointi sammuvat automaattisesti kaikkien lomalaisten poistuessa huoneesta.

Management Todayn Innovations at work -palkinto

Management Today -lehti ja PA Consulting Group antavat tunnustusta parhaille ja älykkäimmille puettavan teknologian käyttökohteille Management Today Innovations at work -kilpailussa.

TUI Smartband -älyranneke sijoittui kaikkien uraauurtavien teknologiaratkaisuiden joukossa toiseksi innovatiivisten brändien, kuten Microsoftin, Novartiksen, TESCON ja bPAYn rinnalla.

Pohjoismaat on otollinen alue uuden teknologian testaukseen

Pohjoismaat on otollinen markkina-alue TUI Smartbandin tyyppisten innovatiivisten digitaalisten ratkaisujen testaamiseen, sillä älypuhelinten käyttöaste on korkea ja historiaankin peilaten pohjoismaalaiset ovat nopeita mukautumaan uuteen teknologiaan. TUI Smartband -älyranneketta testattiin myös TUI Groupin hollantilaisten asiakkaiden käytössä Kosin saarella.

TUI Smartband -älyrannekkeessa on kahdenlaisia antureita. RFID-tagit liitetään ovisensoreihin ja maksuratkaisuihin, Bluetooth-anturit puolestaan mittaavat etäisyyttä esimerkiksi hotellihuoneen sähkönhallintalaitteisiin. TUI Group on solminut kumppanuuden hotelliteknologiavalmistaja Quadrigan kanssa TUI Smartband -rannekkeen kehittämisestä ja toimittamisesta.

- Pohjoismaissa käytetään suhteellisen paljon älypuhelimia verrattuna muihin TUI Groupin markkina-alueisiin. Uusi teknologia selkeästi kiinnostaa monia asiakkaitamme! Tämän vuoksi me pohjoismaalaiset olemme TUI Groupissa erittäin tärkeä kohderyhmä tämän tyyppisten innovaatioiden testaukseen. Viimeisimmän tutkimuksen mukaan 76 prosenttia suomalaisista käyttää älypuhelinta ja koska asiakkaamme ovat varsin valveutuneita teknologian käyttäjiä, odotamme innokkaasti heidän palautettaan TUI Smartbandin kokeilusta, toteaa TUI Nordicin digitaalisten palvelujen projektipäällikkö Elin Sjöberg.

Katso videosta, miten TUI Smartband -älyranneke toimii https://youtu.be/9myB8YxF-ts

Uudet sovellusominaisuudet

Puettavan teknologian testaamisen lisäksi matkanjärjestäjä päivittää myös suositun Minun lomani -lomasovelluksen.  Yli 400 000:n TUI Nordicin asiakkaan lataamasta sovelluksesta on tullut oleellinen osa TUI-kokemusta.  Lue lisää sovelluksesta täältä http://www.finnmatkat.fi/asiakaspalvelu/minun-lomani-sovellus/

Minun lomani -sovelluksen ominaisuudet

• Aktiviteettiohjelma hotellissa (UUSI – tällä hetkellä testauksessa)
  • Ennakkosisäänkirjautuminen hotelliin (UUSI – tällä hetkellä testauksessa)
  • Guide Online -palvelu, jonka avulla asiakas voi ottaa yhteyttä TUIn henkilökuntaan lomakohteessa ja saada henkilökohtaista palvelua. Kaikkiin Guide Onlinen kautta lähetettyihin kysymyksiin vastataan 30 minuutin kuluessa.
  • Lähtölaskenta lomaan
  • Lomakohteen ajankohtainen sääennuste
  • Lentotiedot
  • Hotellitiedot
  • Tietoa lomakohteesta
  • Taxfree-tuotteiden ennakkotilaus meno- tai paluulennolle
  • Tiedot lomakohteessa saatavilla olevista retkistä

Kuvia

Voit lukea lisää TUI Groupin kestävän kehityksen strategiasta täältä http://bit.ly/1KFmWLV

Lisätietoja: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p. 0303 60 358 tai 043 826 6674

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.