Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Tornihotelli nousee Tampereen uudeksi maamerkiksi

SOK

Tornihotelli nousee Tampereen uudeksi maamerkiksi

Julkaistu: 15.04.2013 klo 14:00
Julkaisija: SOK

Vuoden 2012 marraskuussa käynnistynyt Tampereen tornihotellin rakentaminen on edennyt aikataulun mukaisesti peruskiven muuraukseen 15.4.2013. Hotellinjohtajana aloittaneen Mikko Kankaanpään mukaan hotelli tulee tarjoamaan entistä yksilöllisempiä elämyksiä kokous- ja konferenssi- sekä liike- ja vapaa-ajanmatkustamiseen.

Vuoden 2014 loppupuolella Tampereen rautatieaseman viereen valmistuvasta tornihotellista tulee kaupungin uusi maamerkki ja samalla se viitoittaa koko maan hotellipalveluita uudelle aikakaudelle. Haluamme tarjota nykypäivän asiakkaiden tarpeisiin istuvaa huippupalvelua yksilöllisissä ja innovatiivisissa puitteissa.  Uusi hotelli täydentää erilaisuudellaan hyvin kaupungissa jo olevaa S-ryhmän hotellitarjontaa, tuore hotellinjohtaja Mikko Kankaanpää visioi.

Hotellin kehitystyö on vasta käynnistynyt, mutta tietyt peruslinjat ovat selvillä: Hotellin tornimaiseen uudisosaan rakennettaviin reiluun 300 huoneeseen tulee uudenlaisia ratkaisuja, jotka näkyvät esimerkiksi huonetilojen käytössä ja pintamateriaaleissa. Ylimpään, eli 25. kerrokseen rakennetaan uudentyyppinen kohtaamispaikka, josta avautuvat upeat näköalat Tampereen yli.

Hotellin muut toiminnot, kuten useat monikäyttöiset kokoustilat, à la carte -ravintola sekä baari rakennetaan suurimmaksi osaksi paikalla sijainneen yli satavuotiaan veturitallin tiloihin, jotka henkivät vahvasti Tampereen omaleimaista historiaa.

On upeaa päästä suunnittelemaan koko valtakunnan mittakaavassa merkittävää hotelliuutuutta – peruskiven muurauksesta alkaen. Henkilökohtaisesti iloitsen paluusta tamperelaisjuurilleni. Tornihotelli sijaitsee aivan lapsuudenkotini naapurissa, pitkän ja ansiokkaan uran Jyväskylän ja Kuopion Scandic-hotelleissa tehnyt Mikko Kankaanpää kertoo innostuneena.

Hotellia rakennuttavan Eläke-Fennian projektijohtaja Antti Pyötsiän mukaan uusi hotelli täydentää hyvin Eläke-Fennian kiinteistösijoituksia, sillä Tampere kasvattaa koko ajan vetovoimaisuuttaan sekä työ- että vapaa-ajanmatkailun kohteena.

Hanke etenee aikataulussa:

– Rakennamme parhaillaan toista maanalaista kerrosta, josta siirrymme toukokuussa maan päällä sijaitseviin 25 kerrokseen. Kesäkuun alusta alkaen torni nousee kerroksen viikossa ja sen runko on huipussaan vuoden 2013 loppuun mennessä, SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala esittelee.

Hotelli työllistää rakentamisaikana suoraan tai välillisesti noin 700 henkilötyövuotta. Valmistuttuaan se tarjoaa töitä useille kymmenille matkailu- ja ravintola-alan ammattilaisille.

Tampereen tornihotelli:

-Sijaitsee rautatieaseman vieressä, Tampereen tullin alueella.

-27 kerrosta, joista 25 sijaitsee maan päällä ja kaksi on kellarikerroksia.

-Hotelli muodostuu tornimaisesta uudisosasta sekä noin sata vuotta vanhasta veturitallista ja siihen liittyvästä vesitornista.

-Rakennuttajana Keskinäinen vakuutusyhtiö Eläke-Fennia, rakentajana SRV Oyj,  liiketoiminnasta vastaavana SOK:n tytäryhtiö, Sokotel Oy.

- Lisätietoja ja kuvia: www.tampereentornihotelli.fi

Sokotel Oy, hotellinjohtaja Mikko Kankaanpää, 010 76 82817, mikko.kankaanpaa@sok.fi
Sokotel Oy, projektiosaston päällikkö Virpi Laaksonen 010 76 82833, virpi. laaksonen@sok.fi
Eläke-Fennia, projektijohtaja Antti Pyötsiä, 0400 407 626, antti.pyotsia@elake-fennia.fi