Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Teroldego Rotaliano -viiniä ja Trentino-Alto Adigen makuja ravintola Aurorassa 5.9. alkaen

Radisson Blu

Julkaistu: 01.09.2011 klo 09:49
Julkaisija: Radisson Blu

Ravintola Aurorassa Turusssa nautiskellaan tänä syksynä luonnonkauniin Trentino-Alto Adigen alueen runsaista makuyhdistelmistä 5.11. asti. Ruokakulttuuriltaan yhden Italian monimuotoisimman alueen metsät, järvet ja laaksot tarjoavat runsaasti aineksia maukkaisiin syysruokiin. Makuja täydentävät paikalliset viinit, kuten Trentinon kuninkaalliseksi kutsuttu Teroldego Rotaliano.

”Olemme paneutuneet Trentino-Alto Adigen alueen keittiön monimuotoisiin antimiin pieteetillä ja tuomme niistä innostavimmat nyt asiakkaittemme nautittavaksi. Alueen luonto vuorineen, jokineen, laaksoineen, järvineen ja metsineen tarjoaa upeita raaka-aineita kuten saksanhirveä, kalaa ja sieniä herkullisiin syysruokiin. Ruoissa näkyy runsaasti vaikutteita mm. Alppien alueelta, Saksasta ja Itävallasta, ja meidän versiomme alueen hienostuneen täyteläisistä mauista ovat nyt valmiita nautittaviksi. Ruokien valmistuksessa olemme käyttäneet syksyisen uhkeita makuja syventäviä ja mehevyyttä lisääviä valmistustapoja kuten savustamista ja hauduttamista. Annostemme pääraaka-aineiden mainiot lisukkeet kuten esim. paistetun nieriän mehevä omena-pinaattihöystö tai peri-italialainen, miedosti savustetun saksanhirven rosmariinilla maustettu polenta saavat veden kielelle”, ravintolapäällikkö Santtu Kiili ravintola Aurorasta kertoo.

Alueen viinikuuluisuus on samannimisestä paikallisesta rypälelajikkeesta tehty, omaleimainen, runsas ja voimakkaan hedelmäinen punaviini, Teroldego Rotaliano. Harvinaisesta rypälelajikkeesta valmistettu viini sopii mainiosti esim. sienirisotolle ja saksanhirvelle. ”Vain 400 hehtaarin alueella Rotalianon tasangolla, Noce- ja Adige-jokien risteyksessä kasvavan lajikkeen rypäleistä valmistettua viiniä valmistetaan ainoastaan parhaina viinivuosina käsin poimituista ja huolella valikoiduista rypäleistä. Tämän viinin maistamista ei varmasti kannata jättää nyt väliin”, Santtu Kiili sanoo.

Lisätiedot:

Santtu Kiili, ravintolapäällikkö, ravintola Aurora puh.: 050-577 9916, santtu.kiili@radissonblu.com

Minna Vainio, ketjupäällikkö, SOK Ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 76 82 842, minna.vainio@sok.fi

Kaikkia Italian makujen inspiroimia ravintoloita yhdistää konstailematon ruoka, rento lämminhenkisyys, aisteja virittävä miljöö sekä mutkattoman vieraanvarainen palvelu. S-ryhmän Italian makuiset ravintolat sijaitsevat hotellien yhteydessä. Radisson Blu Hotelleissa sijaitsevat ravintolat Pääkonttori ja Viola Helsingissä, Ranta Espoossa, Aurora Turussa ja Sassi Oulussa. Ravintola Trattoria puolestaan sijaitsee Sokos Hotel Tammerissa, Tampereella