Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Teollinen Internet tehostaa ravintoloiden toimintaa

IoLiving

Teollinen Internet tehostaa ravintoloiden toimintaa

Julkaistu: 11.06.2015 klo 09:08
Julkaisija: IoLiving

Hyvin hoidetun omavalvonnan ansiosta ruokaturvallisuus ravintoloissa, elintarvikekaupoissa, kahviloissa ja koko elintarvikeketjussa on parantunut. Eviran Oiva-hymy osoittaa ravintolan hoitavan omavalvonnan huolella. Tiukentuvat vaatimukset työllistävät kuitenkin entistä enemmän ravintolan henkilökuntaa, koska omavalvonnan tiedonkeräys tehdään käsin ja tulokset arkistoidaan paperikansioihin. Puutteelliset lämpötilojen kirjaukset on suurin yksittäinen syy poikkeamiin Oiva-raporteissa, koska mittausten tekeminen on työlästä ja henkilökunnan muistamisen varassa.

Oululainen IoLiving on tuonut markkinoille edullisen ja helppokäyttöisen nettipalvelun ravintoloiden ja muiden elintarvikkeita käsittelevien yritysten käyttöön. Se kattaa kaiken omavalvontatiedon keräyksen, arkistoinnin ja raportoinnin. Palvelu automatisoi lämpötilojen seurannan. Myös aistinvaraiset havainnot, tarkastuslistat sekä korjaavat toimenpiteet kirjataan kätevästi taulutietokoneella sähköiseen arkistoon. Käsin tehtävää kirjanpitoa ei enää tarvita, koska Oiva-hymy tarkastukset voidaan tehdä nettiselaimella ja raportit poikkeamista sekä hälytyksistä saadaan sähköisesti tai paperille.

Ravintoloissa ja kahviloissa IoLiving soveltuu kaikkeen omavalvontasuunnitelman edellyttämään seurantaan. Lämpötilakirjaukset eivät ole enää muistamisen varassa. Elintarvikekaupoissa IoLiving palvelu on oiva apu kylmävitriinien ja kylmähyllyjen täytön suunnitteluun. Lämpötila vitriinissä ja kylmähyllyssä ei ole tasainen vaan vaihtelee riippuen miten hylly on täytetty, kuinka paljon asiakkaita kaupassa on sekä miten ilmanvaihto toimii.

Teollisen Internetin ansiosta valvontaviranomainen voi tehdä virtuaalisen tarkastuskäynnin omalla tietokoneellaan. Siten myös viranomaistyö tehostuu.

Lisätietoja: Matti Verkasalo, toimitusjohtaja, IoLiving, matti.verkasalo(at)ioliving.com, +358 408215546. www.ioliving.com.

IoLiving® on Oululainen start-up yritys kehittäen Esineiden Internet laitteita ja palveluja sekä kuluttajille että yritysasiakkaille.