Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Talviuintikauden avajaisia vietetään 8.–9.10.

Suomen Latu

Talviuintikauden avajaisia vietetään 8.–9.10.

Julkaistu: 03.10.2016 klo 12:28
Julkaisija: Suomen Latu

Tulevana viikonloppuna virkistäydytään kylmässä vedessä lähes 40 tapahtumassa ympäri Suomea.

Talviuintikauden avajaiset käynnistävät virallisesti lajin harrastuskauden. Avajaistapahtumissa kokeneet talviuimarit opastavat aloittelijoita ja lajista kiinnostuneita hyisen veden saloihin ja talviuinnin harrastusmahdollisuuksiin. Uimareita pyydetään varustautumaan pyyhkeellä, sukilla tai jalkineilla ja uima-asulla.

Tapahtumat löytää osoitteesta: www.suomenlatu.fi/yhdessa

Huippukokemuksia ja hyvinvointia edullisesti

Monipuoliset terveysvaikutukset houkuttavat talviuinnin äärelle niin nuoria kuin iäkkäämpiäkin uimareita. Uinti kylmässä vedessä rentouttaa, laskee verenpainetta, pitää flunssan loitolla, tuo helpotusta nivelkipuihin ja parantaa unen laatua. Myös lapset voivat huoletta tutustua lajiin aikuisten valvonnassa.

Lajin aloittaminen on vaivatonta, eikä se vaadi suuria investointeja. Uima-asun lisäksi on suositeltavaa käyttää päähinettä, ja jalkineet helpottavat avannolle siirtymistä. Urheiluvälineliikkeistä löytää erityisesti talviuintiin tarkoitettuja neopreenitossuja ja- hansikkaita.

Suomen Latu koordinoi lajin kehittämistä Suomessa. Rekisteröityjä talviuintipaikkoja on 266 kappaletta. Tietoa tapahtumista, ajankohtaisia talviuintiasioita ja vinkkejä uintiin löytää kätevästi myös Facebookista: www.facebook.com/talviuinti

Talviuintikauden avajaiset ovat osa Suomen Ladun Yhdessä-teemapäiviä.

Lisätiedot:

www.suomenlatu.fi/talviuinti
www.suomenlatu.fi/yhdessa
www.facebook.com/talviuinti
www.liikuntapaikat.fi

Saija Koro, Suomen Latu ry, 044 722 6307, etunimi.sukunimi@suomenlatu.fi
Hanna Okkonen, Suomen Latu ry, 045 138 4928, etunimi.sukunimi@suomenlatu.fi

Suomen Latu ry on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 82 000 jäsentä 199 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu